آموزش اقدامات امدادی به دانش آموزان با اجرای طرح ملی «دادرس » در ۹۰۰۰ مدرسه
18 آبان 1402 - 17:01
شناسه : 277259
0

سرپرست معاونت پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در ۹۰۰۰ مدرسه سراسر کشور خبر داد. به گزارش مادوند، وحید ایمانی گفت: همزمان با هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال ­احمر دوازدهمین دوره برنامه ملی دادرس در سراسر کشور آغاز شد. وی در ادامه […]

ارسال توسط :
پ
پ

سرپرست معاونت پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در ۹۰۰۰ مدرسه سراسر کشور خبر داد.

به گزارش مادوند، وحید ایمانی گفت: همزمان با هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال ­احمر دوازدهمین دوره برنامه ملی دادرس در سراسر کشور آغاز شد.

وی در ادامه بیان کرد: دستورالعمل دوازدهمین دوره از برنامه ملی دادرس به امضای مشترک رئیس سازمان جوانان و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا در سراسر کشور به استان­ ها ابلاغ شده است.

ایمانی بیان کرد: در این دوره از برنامه مقرر است ۹۰۰۰ دوره در ۹۰۰۰ مدرسه کشور اجرا شود و طی آن ۲۷۰ هزار دانش ­آموز تحت پوشش قرار بگیرند. ضمنا برنامه ­ریزی شده تا این برنامه در سطح بین ­المللی نیز اجرا شود.

سرپرست معاونت پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بازنگری و ارزیابی حین فرآیند در طرح ­ها و برنامه­ های مختلف، در خلال اجرای دوره یازدهم، شیوه تدریس، محتوای آموزشی، نحوه ابلاغ، سهمیه اجرا و… مورد بررسی قرار گرفت و پس از یک سال تلاش کارگروه تدوین دوازدهمین دوره برنامه ملی دادرس، دستورالعمل بر اساس نظرات کارشناسان امر و تجربیات مجریان ویرایش و به استان­ ها ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از برنامه سهمیه ابلاغی استان­ ها با توجه به خود اظهاری و اعلام آمادگی هر استان تعیین شد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ طرح ملی دادرس پس از آتش ­سوزی در مدرسه ­ای در منطقه شین­ آباد جهت آماده ­سازی دانش ­آموزان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در قالب توافقنامه ­ای بین سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش منعقد شد و در مدارس تحت پوشش طرح و برای دانش آموزان طی ۱۰ دوره و از سال تحصیلی ۹۲-۹۱ اجرا شده است.

در این طرح دانش آموزان ضمن آشنایی کامل با جمعیت هلال ­احمر،  هشت آیتم امدادی را فرا می­ گیرند و با تشکیل تیم‌های ۱۴ نفره در مدارس کارگروهی و باهم بودن را تمرین می‌کنند.

سرفصل ­های آموزشی دادرس شامل مخاطرات طبیعی ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی احیاء قلبی و ریوی (CPR) آسیب ­های بافت نرم آسیب ­های اسکلتی و مفصلی انتقال و حمل مصدوم اطفاء حریق و سوختگی و اسکان اضطراری است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋