ثبت میانگین ۶۲ میلی‌متر بارش‌ در لرستان
25 فروردین 1402 - 0:30
شناسه : 217773
0

مادوند/لرستان به دنبال بارش‌های شدید باران طی ۲ روز اخیر بیش از پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بروجرد دچار آبگرفتگی شد و همچین برق ۸۶ روستا قطع و به تعدادی از منازل مسکونی خسارت وارد شده است. ثبت میانگین ۶۲ میلی متر بارش‌ در لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: میانگین بارش‌ها با فعالیت سامانه […]

ارسال توسط :
پ
پ

مادوند/لرستان به دنبال بارش‌های شدید باران طی ۲ روز اخیر بیش از پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بروجرد دچار آبگرفتگی شد و همچین برق ۸۶ روستا قطع و به تعدادی از منازل مسکونی خسارت وارد شده است.

ثبت میانگین ۶۲ میلی متر بارش‌ در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: میانگین بارش‌ها با فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان تاکنون ۶۲ میلی متر گزارش شده است.

بهروز مرادپور امروز ۲۴ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر تاکنون میانگین بارش در استان ۶۲ میلی متر ثبت شده است، اظهارکرد: بیشترین بارش‌ها به ترتیب در الشتر با ۸۳ میلیمتر و خرم‌آباد و بروجرد با ۷۳ میلیمتر گزارش شده است.

وی تصریح کرد: کمترین میزان بارندگی هم در الیگودرز با ۷ میلیمتر ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی اخیر بین ۵۰ تا ۷۰ میلیمتر و به صورت نقطه‌ای تا ۲۰۰ میلیمتر بود که تقریبا محقق شد و بیشترین بارندگی نقطه‌ای در پاعلم پلدختر با ۱۷۶ میلی متر گزارش شد.

مرادپور از خروج هسته اصلی سامانه بارشی در برخی مناطق از بعدازظهر امروز پنج شنبه ۲۴ فروردین خبر داد و افزود: بارش‌ها در برخی مناطق استان هم به صورت پراکنده و رگباری و رعد و برق تا صبح فردا جمعه ۲۵ فروردین ادامه دارد.

وی ادامه داد: در ارتفاعات و گردنه‌ها به ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان رگبار برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان به کشاورزان و باغداران توصیه کرد به دلیل کاهش دماهای شبانه و خطر سرمازدگی محصولات، تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

برق‌دار شدن ۲۴ روستای لرستان در کمترین زمان ممکن

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان از برق‌دار شدن ۲۴ روستا که براثر باران و باد شدید در خاموشی بودند، خبر داد.

مهران امیری در ارتباط با خسارات ناشی از بارش‌های اخیر، اظهار کرد: شب گذشته براثر بارش و باد شدید برق ۸۶ روستا در سطح استان قطع شده که با تلاش نیروهای شرکت توزیع برق استان در حال حاضر ۲۴ روستا در کمترین زمان ممکن برق‌دار شوند.

برق‌دار شدن ۲۴ روستا / ۲۶۷ خانوار در خاموشی هستند

وی تصریح کرد: ۶۲ روستا در قالب ۲۶۷ خانوار در شهرستان‌های خرم‌آباد، چگنی، کوهدشت، پلدختر، نورآباد و الیگودرز در حال حاضر در خاموشی قرار دارند.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه قطعی برق فوراً با شماره ۱۲۱ تماس بگیرند تا اکیپ‌ها ‌مدنظر در سریع‌ترین زمان ممکن جهت رفع خاموشی در محل وقوع حادثه اعزام شوند.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان آمادگی طبخ غذا برای سیل‌زدگان دارد

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان آمادگی طبخ غذا برای سیل‌زدگان را دارد.

مجید طائف امروز ۲۴ فروردین‌ماه در حاشیه دیدار با سرهنگ کریمی‌فرد فرمانده سپاه پلدختر، اظهار کرد: پس از هشدارهای ستاد مدیریت بحران لرستان کمیته پیشگیری و بحران ستاد اجرایی در استان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه جهت آمادگی بیشتر در هنگام وقوع حوادث، شهرستان‌های استان در قالب ۵ پهنه تقسیم‌بندی شده است، خاطرنشان کرد: در تقسیم‌بندی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان، شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت و رومشکان در یک پهنه قرار گرفتند.

طائف اضافه کرد: هر پهنه در زمان بحران توسط گروه‌های مردمی زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان اداره می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) لرستان با بیان اینکه عمده کار ستاد اجرایی در مواقع بحران پس از وقوع سیل یا زلزله است افزود: در صورت نیاز در شهرستان پلدختر و دیگر شهرستان‌های استان، آمادگی طبخ غذای گرم برای سیل‌زدگان احتمالی را داریم.

وی تصریح کرد: همچنین تیم‌های تخصصی این ستاد برای تعمیر منازل مسکونی، توزیع لوازم ضرور زندگی و دیگر خدمات برای رفع مشکلات احتمالی در آماده‌باش هستند.

بازگشایی جاده دسترسی روبند جلگه پلدختر

فرماندار پلدختر گفت: ریزش سنگ در منطقه روبند جلگه رخ داده بود که با حضور نیروهای راهداری علملیات بازگشایی انجام شده و با نصب علائم هشدار دهنده در محل مورد نظر جهت ریزش احتمالی ایمن‌سازی شد.

حمید خادم بیست و چهارم فروردین ماه در بازدید از محور پلدختر به سمت خرم‌آباد و دهستان افرینه و روستای چم شهران معمولان اظهار کرد: ریزش سنگ در منطقه روبند جلگه رخ داده بود که با حضور نیروهای راهداری علملیات بازگشایی انجام شده و با نصب علائم هشدار دهنده در محل مورد نظر جهت ریزش احتمالی ایمن‌سازی شد.

فرماندار پلدختر بیان کرد: جاده چولهول به سمت آزادراه خرم‌زال سه آب نما منطقه دراغل بگیر چولهول از توابع شهرستان معمولان دچار آبگرفتگی شده بود که با کاهش بارندگی‌ها تردد در محور برقرار شد.

خادم تصریح کرد: باتوجه به حجم بارندگی‌ها در بالا دست شهرستان‌های پلدختر و معمولان در ساعات آینده ممکن است سطح آب رودخانه افزایش پیدا کند که مردم از تردد در اطراف رودخانه خودداری کنند.

۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی بروجرد دچار آبگرفتگی شدند

آب گرفتگی ۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی بروجرد/ اسکان موقت ۲۵۲ نفر در لرستان

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: به دنبال بارش‌های شدید باران در ۲ روز اخیر بیش از پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بروجرد دچار آبگرفتگی شد.

جواد گودرزی امروز ۲۴ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیشتر اراضی کشاورزی در محاصره سیلاب مربوط به اراضی کشاورزی بخش شیروان با بیش از چهار هزار هکتار است.

وی تصریح کرد: همچنین اراضی کشاورزی شهر ونایی بروجرد با ۶۰۰ هکتار در محاصره آب بوده و به‌طور کامل سیلاب آن‌ها را گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: منطقه دشت سیلاخور و اراضی کشاورزی آن‌که بیشتر برنج‌کاری بوده به‌طور کامل دچار آّبگرفتگی شده و سطح آب در این منطقه باِلا آمده است.

گودرزی اضافه کرد: یارش ۴۲ میلیمتر بارندگی از روز گذشته تاکنون و تگرگ بدون شک خسارت فراوان به اراضی کشاورزی بروجرد و شیلات وارد کرده که با پایان یافتن بارندگی و کاهش سطح آب تعیین خسارت خواهد شد.

اسکان موقت ۲۵۲ نفر در لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۲۵۷ نفر از ابتدای بارندگی‌های روز گذشته تاکنون در این استان امدادرسانی و ۲۵۲ نفر نیز اسکان موقت شدند.

محمد قدمی بیست و چهارم فروردین ماه اظهار کرد: به دنبال بارش شدید باران در شهرهای لرستان، از چند روز پیش تیم‌های امدادی در حالت آماده‌باش بودند که تاکنون ۲۵۷ نفر را امدادرسانی و آبگرفتگی ۱۰ منزل مسکونی را تخلیه کردند.

وی بیان کرد: همچنین اهالی ۱۰ روستای دچار مشکل و ۶۶ خانوار مناطق شهری نیز امدادرسانی شدند.

قدمی با اشاره به برپایی ۸۵ چادر برای اسکان اهالی روستاهای در معرض خطر گفت: ۲۰ چادر در روستای چم‌گز پلدختر، ۳۵ چادر در روستای کمندان ازنا، ۳۰ چادر در شهر درب‌گنبد و چم‌گنجعلی کوهدشت برپا و اقدامات لازم برای برپایی ۲۸۰ چادر در دورود و الیگودرز نیز انجام شده است.

خسارات سیل جمع‌بندی می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: با توجه به حجم زیاد بارندگی، تاکنون مشکل خاصی در استان ایجاد نشده و تنها خسارات جزئی در برخی شهرستان‌ها گزارش شده که در حال جمع‌بندی خسارات هستیم.

مهدی پازوکی بیست و چهارم فروردین ماه با بیان اینکه تا حدود ساعت ۲ امروز فعالیت سامانه قوی بارشی در استان ادامه دارد اظهار کرد: براین اساس تمام دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان فعالیت سامانه بارشی در آمادگی کامل هستند.

وی افزود: ساکنان سه روستای کمپ گنجعلی در کوهدشت به هتل گراب منتقل شد و اهالی روستای تنگ محمد حاجی بروجرد و روستای کمندان ازنا نیز بدلیل بروز احتمالی سیل جابجا شده‌اند.

پازوکی ادامه داد: سه واحد مسکونی نیز در خرم‌آباد دچار آبگرفتگی شدند که در حال امدادرسانی به افراد این منازل هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: همه راه‌های اصلی در حال حاضر باز است و به جز مسیر خرم‌آباد – پلدختر که به خاطر جلوگیری از حوادث و ریزش مسدود شده بود در همه مسیرها تردد در جریان است.

وی بیان کرد: تمام محورهای اماکن گردشگری و اماکن زیارتی با توجه به حجم بالای بارش‌ها و به منظور جلوگیری از حوادث مسدود هستند.

پازوکی ادامه داد: در حال حاضر در مجموع راه ارتباطی ۲۳ روستا در بخش پاپی شهرستان خرم‌آباد مسدود شده و عوامل راهداری در حال تلاش برای بازگشایی مسیرها هستند.

میانگین حدود ۵۰ میلیمتر بارش در لرستان

آب گرفتگی ۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی بروجرد/ اسکان موقت ۲۵۲ نفر در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: میانگین بارش سامانه اخیر در استان از روز گذشته تا صبح امروز ۴۷.۶ میلیمتر ثبت شده است.

بهروز مرادپور بیست و چهارم فروردین ماه اظهار کرد: طی این مدت بیشترین میزان بارندگی‌ها در شول آباد الیگودرز با ۹۲.۵ میلیمتر ثبت شد.

وی افزود: طی این بازه زمانی در خرم‌آباد ۶۴ میلیمتر، بروجرد ۵۸.۱، کوهدشت ۳۱، الیگودرز ۳.۷، پلدختر ۴۹.۴، دورود ۵۲.۷، الشتر ۵۱.۶، نورآباد ۴۱.۵، ازنا ۱۱.۵، رومشکان ۵۴.۸، سراب دوره ۵۴.۴، ایمان آباد ۵۲.۱، سپید دشت ۴۹.۱ و ریمله ۶۴ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

قطع برق ۸۶ روستای لرستان

تخریب یک واحد مسکونی در خرم‌آباد/ قطع برق ۸۶ روستای لرستان

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان گفت: شبکه برق ۴۱۵ خانوار در ۸۶ روستای استان بر اثر باران و باد شدید قطع شده است.

مهران امیری بیست و چهارم فروردین ماه در خصوص خسارات ناشی از بارش‌های اخیر اظهار کرد: هم اکنون برق ۸۶ روستای خرم‌آباد، چگنی، کوهدشت، پلدختر، نورآباد و الیگودرز قطع و کار بازسازی شبکه‌ها با وجود شرایط بد آب و هوایی در حال انجام است.

وی افزود: شبکه آبرسانی شهر ۳۰۰۰ نفری برخوردار دلفان نیز به دلیل طغیان رودخانه و شکستگی لوله اصلی از امروز قطع شده است.

امیری گفت: فعالیت این سامانه بارشی نسبتاً قوی از صبح چهارشنبه ۲۳ فروردین در استان آغاز و موجب سرریز شدن آب برخی سدها، طغیان رودخانه‌های شهری و فصلی، آبگرفتگی معابر، قطع راه دسترسی برخی روستاها، کاهش دما و اختلال در تردد جاده‌ای شده است.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان تأکید کرد: مردم هرگونه قطعی برق را به شماره ۱۲۱ اطلاع دهند تا تیم‌های فنی در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع خاموشی به محل اعزام شوند.

حدود ۱۵ واحد مسکونی در ونایی دچار آبگرفتگی شدند

تخریب یک واحد مسکونی در خرم‌آباد/ قطع برق ۸۶ روستای لرستان

معاون استاندار لرستان گفت: حدود ۱۵ واحد مسکونی در ونایی دچار آبگرفتگی شدند.  

مسلم مرادی در گفت‌وگو با مادوند، با اشاره به سامانه بارشی و هشدار وضعیت قرمز سازمان هواشناسی کشور، اظهار کرد: به دلیل بارش سنگین در شب گذشته و بالا آمدن رودخانه ونایی بروجرد مسیر تردد مسدود و خانه‌های مجاور این رودخانه تخلیه شدند.

وی تصریح کرد:  مردم از تردد غیرضرور در مسیر جاده ونایی و توقف در مسیر رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.  

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد:  در این راستا ۱۰ تا ۱۵ واحد مسکونی در ونایی دچار آبگرفتگی شدند که برخی از آنها تخلیه و ساکنین آن به مناطق امن منتقل شدند.  

گفتنی است، به‌دلیل بارش سنگین باران در شهرستان بروجرد و عدم دید کافی و خطر ریزش کوه در مسیر، به‌ این منظور جاده ونایی تا پایان بارش نزولات جوی (جمعه ۲۵ فروردین) مسدود است.

۴۰ درصد از مخازن سدهای لرستان پر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۴۰ درصد از مخازن سدهای استان پر است.

داریوش حسن‌نژاد اظهار کرد: درپی بارش نزولات جوی در سالجاری، هم‌اکنون ۴۰ درصد از مخازن سدهای لرستان پر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳درصد افزایش نشان می‌دهد.  

وی با اشاره به آخرین وضعیت مخازن سدهای لرستان، افزود: حجم کل مخزن سدهای مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان ۲۰۸.۷۱میلیون متر مکعب است که در این مقایسه سد کزنار الیگودرز با ۱۱۶درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالاترین درصد افزایش حجم مخزن را داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۳درصد از مخازن سدهای لرستان پر است، ادامه داد: حجم آب موجود در پشت سدهای استان ۸۴.۱۸ میلیون متر مکعب گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مجموع آب ورودی‌ شش سد استان ۱۱.۲۳متر مکعب بر ثانیه  و آب خروجی ۰.۰۴ متر مکعب بر ثانیه است.

حسن‌نژاد خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت سدها، همه سدهای استان آماده مهار سیلاب‌های احتمالی هستند و مشکلی برای مدیریت سیلاب وجود ندارد.

تخریب یک واحد مسکونی در خرم‌آباد

تخریب یک واحد مسکونی در خرم‌آباد/قطع برق ۸۶ روستای لرستان

شهردار مرکز لرستان از تخریب یک واحد مسکونی در خرم‌آباد خبر داد.

داریوش بارانی اظهار کرد: یک واحد مسکونی خالی از سکنه در مسیر سیل دره اسدآبادی به دلیل بارش‌های شدید در خرم‌آباد تخریب شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه این تخریب تلفات جانی نداشته است.

شهردار خرم‌آباد بیان کرد: هم‌اکنون عوامل شهرداری در حال آوار برداری این ساختمان هستند.

بارانی با اشاره به اینکه دو ملک مجاور این ساختمان نیز در معرض خطر قرار دارند، گفت: متاسفانه مالک یکی از آنها حاضر به همکاری و تخیله نشده است و پیگیریم با رایزنی با دادستان خرم‌آباد بتوانیم آنها را جابجا و ساختمان تخلیه شود.

به گزارش مادوند، منطقه اسدآبادی یکی از بافت‌های فرسوده شهرستان خرم‌آباد محسوب می‌شود.

خانه‌های مجاور رودخانه ونایی تخلیه شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از تخلیه خانه‌های مجاور رودخانه ونایی در بروجرد خبر داد.

مهدی پازوکی امروز ۲۴ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران،  با اشاره به سامانه بارشی و هشدار وضعیت قرمز سازمان هواشناسی کشور، اظهار کرد: به دلیل بارش سنگین در شب گذشته و بالا آمدن رودخانه ونایی بروجرد مسیر تردد مسدود و خانه‌های مجاور این رودخانه تخلیه شدند.

وی تصریح کرد:  مردم از تردد غیرضرور در مسیر جاده ونایی و توقف در مسیر رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.  

گفتنی است، به‌دلیل بارش سنگین باران در شهرستان بروجرد و عدم دید کافی و خطر ریزش کوه در مسیر، به‌ این منظور جاده ونایی تا پایان بارش نزولات جوی (جمعه ۲۵ فروردین) مسدود است.

طغیان رودخانه‌ها در بخش پاپی خرم‌آباد

آب شرب شهر برخوردار قطع شد/طغیان رودخانه‌ها در بخش پاپی خرم‌آباد

فرماندار خرم‌آباد گفت: رودخانه‌های بخش پاپی شهرستان خرم‌آباد در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر طغیان کردند.

محمدباقر احمدی چگنی امروز ۲۴ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رودخانه‌های بخش پاپی شهرستان خرم‌آباد صبح امروز پنج شنبه ۲۴ فروردین بر اثر بارندگی‌های شدید ناشی از فعالیت سامانه بارشی اخیر طغیان کردند. این حجم از روان آب در پایین دست خساراتی در پی خواهد داشت.

 وی تصریح کرد: شدت بارندگی‌ها به منازل روستایی و زمین‌های کشاورزی روستاهای روزگیره و چل ریز بخش پاپی خساراتی وارد کرد.

فرماندار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: راه دسترسی روستای سیرم به تنگ هفت و همچنین راه ارتباطی دهستان‌های کشور و چمسنگر که شامل ۲۳ روستا می‌شود، قطع شده است و تلاش‌ها برای بازگشایی این راه‌ها ادامه دارد.

احمدی چگنی اضافه کرد: از این روستاها راه ارتباطی ۴ روستا از سیل سال ۱۳۹۸ تاکنون تخریب شده‫ است و ساکنان آن‫ها کماکان از مسیرهای موقت برای تردد استفاده می‌کنند که گاهی با کوچکترین بارندگی مسدود می‌شوند.

وی همچنین از احتمال مسدود شدن راه دو دهستان چمسنگر و ماهرو بر اثر شدت بارش‌ها خبر داد.

بازگشایی راه ارتباطی ۵ روستا در چگنی

فرماندار چگنی گفت: راه ارتباطی ۵ روستا در بخش شاهیوند و ویسیان بازگشایی شد.  

افشین بازگیر اظهار کرد: راه ارتباطی پنج روستای واقع در بخش‌های شاهیوند و ویسیان که به دلیل بارش‌های سیل آسا مسدود شده بود بازگشایی و ارتباط اهالی با سایر روستاها و مرکز شهرستان برقرار شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر راه دسترسی تمامی مناطق روستایی چگنی برقرار است اما در صورت تشدید و تداوم بارش‌ها احتمال انسداد دوباره دور از انتظار نخواهد بود.

فرماندار چگنی ادامه داد: در حال حاضر پل ورپل در شهرچم پلک دچار آبگرفتگی و بازگشت آب شده و تردد امکانپذیر نیست به همین دلیل ورودی‌های پل بسته و مسیر جایگزین برای تردد اهالی این منطقه تعیین شده است.

بازگیر با بیان اینکه این پل موقت پس از سیل فروردین ۹۸ بازسازی شده است، افزود: ارتباط اهالی این منطقه با روستاهای اطراف امکانپذیر نیست اما مردم می‌توانند از ضلع شرقی و غربی با مرکز شهرستان ارتباط بگیرند.

گفتنی است،  فعالیت سامانه بارشی قوی قبل از ظهر چهارشنبه در لرستان آغاز و موجب سرریز برخی سدها، طغیان رودخانه‌های شهری و فصلی، آبگرفتگی معابر، قطع راه دسترسی برخی روستاها، کاهش دما و اختلال در ترددجاده‌ای شده است.

آب شرب شهر برخوردار قطع شد

اصغر قهرمان امروز ۲۴ فروردین‌ماه در حاشیه بازدید میدانی از شهر برخوردار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به بارش نعمت الهی و ادامه داشتن این بارش‌ها از دیشب به دلیل شکستگی لوله اصلی آب شرب در بستر رودخانه، آب شرب شهر برخوردار کاملاً قطع است.

وی تصریح کرد: در این راستا مامورین آبفا در این حوزه به دنبال ترمیم این شکستگی بوده و تا وصل شدن لوله آبرسانی با تانکر انجام می‌شود.  

فرماندار دلفان خاطرنشان کرد:  با پیگیری‌های انجام شده، در کوتاهترین زمان ممکن مشکل آب شرب شهر برخوردار برطرف خواهد شد.

قهرمانی در این خصوص از صبر و حوصله مردم این منطقه تا وصل شدن مجدد آب شرب برای آنها قدردانی کرد و گفت: این حوادث طبیعی بوده و ممکن است برای مناطق دیگر نیز اتفاق بیفتد.

مخازن سد گاشمار در حال پر شدن است

آب شرب شهر برخوردار قطع شد/طغیان رودخانه‌ها در بخش پاپی خرم‌آباد

اصغر قهرمانی امروز ۲۴ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:  مخازن سد گاشمار (معشوره) در حال پر شدن و سرریز هستند این امر ممکن است باعث سیلابی شدن رودخانه‌های پایین‌تر شود.

وی تصریح کرد:  عوامل اجرایی سد حتماً تدابیر لازم را جهت مدیریت این قضیه داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: ساکنین و افراد از حاشیه رودخانه‌ها فاصله گرفته و به مناطق امن منتقل شوند تا خدایی نکرده خسارت متوجه آن نشود.

جاده ونایی بروجرد مسدود شد

مسلم مرادی اظهار کرد: به‌دلیل بارش سنگین باران در شهرستان و عدم دید کافی و خطر ریزش کوه در مسیر، به‌ این منظور جاده ونایی تا پایان بارش نزولات جوی (جمعه ۲۵ فروردین) مسدود است.  

وی تصریح کرد: مردم از تردد غیرضرور در مسیر جاده ونایی و توقف در مسیر رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.  

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی احتمال رگبار باران، رعد و برق و صاعقه در مناطق کوهستانی وجود دارد که همه کوهنوردان و عشایر مستقر در شهرستان طی دو روز آینده از صعود به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

مرادی اضافه کرد: باران رحمت الهی است این ما انسان‌ها هستیم که نظم طبیعت را با ساخت و سازهای غیرمجاز و انحراف مسیل‌ها و رودخانه‌ها و … به هم زده‌ و بارش باران را به بحران تبدیل کرده‌ایم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋