لوکاشنکو از احتمال مشارکت بلاوس در جنگ بر سر غرب اوکراین خبر داد
21 خرداد 1401 - 23:33
شناسه : 91272
0

رئیس‌جمهور بلاروس عنوان کرد نظامیان کشورش ممکن است مجبور شوند در جنگ بر سر غرب اوکراین مشارکت کرده تا اجازه ندهند “غرب آن را جدا کند”. به گزارش حریل، به نقل از پایگاه اوکرایینسکا پراودا، به گفته الکساندر لوکاشنکو، بلاروس عمدتا به دلایل ژئوپلتیکی “هدف فشار” از سوی غرب قرار گرفته است. رئیس جمهور بلاروس […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس‌جمهور بلاروس عنوان کرد نظامیان کشورش ممکن است مجبور شوند در جنگ بر سر غرب اوکراین مشارکت کرده تا اجازه ندهند “غرب آن را جدا کند”.

به گزارش حریل، به نقل از پایگاه اوکرایینسکا پراودا، به گفته الکساندر لوکاشنکو، بلاروس عمدتا به دلایل ژئوپلتیکی “هدف فشار” از سوی غرب قرار گرفته است.

رئیس جمهور بلاروس خاطر نشان کرد: “آنها (غرب) هنوز از هدفشان برای همراستا ساختن جبهه نبرد دست برنداشته‌اند تا به این ترتیب درگیری  به حوزه های اسمولنسک-پسکوف، اسمولنسک-بریانسک-کورسک و از آنجا به روستوف تسری یابد. ​​آنها لازم دارند جبهه درگیری را هم تراز کنند. و ما همچون یک ایوان هزار کیلومتری هستیم که از نظر آنها باید دسترسی اش قطع شود.

لوکاشنکو ادامه داد که “کار آنها (غربی ها) در همین جا متوقف نخواهد شد.”

او عنوان کرد: آنها از سمت غرب اوکراین یا نقاط دیگر خواهند آمد. شاید ما مجبور شویم برای غرب اوکراین بجنگیم تا اجازه ندهیم که آن را جدا سازند زیرا این نه فقط برای اوکراینی ها بلکه برای ما حکم مرگ را دارد. فرآیندهای وحشتناکی در دست  اجرا هستند.

همچنین لوکاشنکو روز جمعه از مقامات بلاروس خواست تا از اعتراضات دوره پس از انتخابات ۲۰۲۰ در این کشور درس بگیرند و از تکرار سناریوی اوکراین جلوگیری کنند.

این در حالی است که بر اساس این گزارش، مقامات بلاروس از ادامه مانورهای نظامی در مرز اوکراین و کشورهای غربی خبر دادند. علاوه بر این، الکساندر لوکاشنکو به طرح اظهاراتی در خصوص ایجاد یک فرماندهی عملیاتی برای سربازان در مرز با اوکراین، خرید اس-۴۰۰ و موشکهای اسکندر از روسیه و حتی ایجاد یک واحد ” شبه نظامیان مردمی”  پرداخته است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋