منطقه خرسون اوکراین برنامه‌ای برای برگزاری همه پرسی پیوستن به روسیه ندارد
15 خرداد 1401 - 1:03
شناسه : 88171
0

کریل استرموسوف، معاون اداره نظامی-مدنی منطقه‌ای خرسون اوکراین به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، منطقه خرسون برگزاری همه پرسی پیوستن به روسیه را در حال حاضر در دستور کارش ندارد زیرا قصد دارد ابتدا بر بازگشت به زندگی عادی تمرکز کند. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استرموسوف گفت: امروز اولویت برای ما با ثبات […]

ارسال توسط :
پ
پ

کریل استرموسوف، معاون اداره نظامی-مدنی منطقه‌ای خرسون اوکراین به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، منطقه خرسون برگزاری همه پرسی پیوستن به روسیه را در حال حاضر در دستور کارش ندارد زیرا قصد دارد ابتدا بر بازگشت به زندگی عادی تمرکز کند.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استرموسوف گفت: امروز اولویت برای ما با ثبات سازی زندگی در منطقه خرسون است. مسائل مربوط به پرداخت حقوقهای بازنشستگی، مزایای اجتماعی و راه اندازی اقتصاد منطقه در حال حل شدن هستند. همه پرسی امروز در دستور کار نیست.

وی افزود: برگزاری همه پرسی (پیوستن به روسیه)  پس از تثبیت کامل اوضاع در منطقه امکان پذیر است.

استریموسوف پیشتر به اسپوتنیک گفته بود که منطقه خرسون قصد دارد یک همه‌پرسی بر سر پیوستن به روسیه برگزار کند و تخمین زده می‌شود که حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد از جمعیت محلی این منطقه با تبدیل شدن آن به بخشی از روسیه موافقت کنند.

ارتش روسیه تا کنون کنترل منطقه خرسون در جنوب اوکراین و بخشی از منطقه زاپوریژیا را به دست گرفته است. به دنبال این تحولات ادارات نظامی – غیرنظامی در این مناطق تشکیل شده است، پخش شبکه‌های تلویزیونی و ایستگاه‌های رادیویی روسیه در آنها راه اندازی شده و روابط تجاری آنها با کریمه در حال بازیابی است.

کریل استرموسوف، معاون اداره نظامی-مدنی خرسون در ادامه به اسپوتنیک گفت، منطقه خرسون به رغم امتناع اتحادیه اروپا از به رسمیت شناختن پاسپورت‌های روسی صادر شده در این منطقه، به روند ادغام با روسیه ادامه خواهد داد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه گفت که اتحادیه اروپا پاسپورت‌های روسی صادر شده برای ساکنان مناطق خرسون و زاپوریژیای اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسد.

استرموسوف خاطرنشان کرد: منطقه خرسون به رغم هرگونه اظهارات و مواضع مطرح شده از سوی اتحادیه اروپا به روند ادغام با روسیه ادامه خواهد داد. منطقه ما به بخشی جدایی ناپذیر از فدراسیون روسیه تبدیل خواهد شد و هیچکس نمی‌تواند مانع این امر شود. گذرنامه‌های روسی در این منطقه صادر شده و همچنان صادر خواهد شد. ساکنان منطقه خرسون بیشتر و بیشتر شهروند روسیه خواهند شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋