رئیس‌جمهور جدید تیمور شرقی به “روابط نزدیک‌تر با چین” متعهد شد
30 اردیبهشت 1401 - 23:33
شناسه : 81257
0

«خوزه راموس-هورتا»، شخصیت استقلال تیمور شرقی و برنده جایزه نوبل امروز (جمعه) به عنوان پنجمین رئیس جمهور این کشور انتخاب و متعهد شد که زمان خود را به “تقویت وحدت ملی” و “ایجاد روابط نزدیکتر با چین” اختصاص خواهد داد. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری رویترز، هزاران نفر به دیلی، پایتخت تیمور شرقی […]

ارسال توسط :
پ
پ

«خوزه راموس-هورتا»، شخصیت استقلال تیمور شرقی و برنده جایزه نوبل امروز (جمعه) به عنوان پنجمین رئیس جمهور این کشور انتخاب و متعهد شد که زمان خود را به “تقویت وحدت ملی” و “ایجاد روابط نزدیکتر با چین” اختصاص خواهد داد.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری رویترز، هزاران نفر به دیلی، پایتخت تیمور شرقی سفر کردند تا شاهد مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید باشند.

وی در این مراسم عنوان داشت: «روابط با اندونزی، استرالیا و این منطقه باید در دستور کار باشد و همچنین روابط با چین تقویت خواهد شد. قصد ما این است که روابط دوجانبه با چین را گسترش دهیم. به خصوص در زمینه‌هایی از جمله تجارت، فناوری، انرژی‌های تجدیدپذیر، هوش مصنوعی و زیرساخت‌های شهری و روستایی اقداماتی را انجام خواهیم داد.»

خوزه راموس-هورتا افزود که برای امنیت غذایی بیشتر تلاش خواهد کرد و همچنین طرحی را جهت محافظت از کشاورزان در برابر نوسانات قیمت جهانی پیشنهاد خواهد داد.

وی همچنین اعلام کرد که به تقویت روابط ویژه با ایالات متحده ادامه خواهد داد و از تیمور شرقی برای پیوستن به مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋