اوربان با هشدار  نسبت به “دوران رکود” در اروپا؛ برای پنجمین بار نخست وزیر مجارستان شد
28 اردیبهشت 1401 - 1:03
شناسه : 79995
0

ویکتور اوربان که برای پنجمین بار به عنوان نخست‌وزیر مجارستان تعیین شد، در سخنانی بحث شبح “دوران رکود” در اروپا را مطرح کرد، چرا که این قاره با افزایش هزینه‌های انرژی و افزایش تورم ناشی از جنگ در اوکراین دست و پنجه نرم می‌کند. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر […]

ارسال توسط :
پ
پ

ویکتور اوربان که برای پنجمین بار به عنوان نخست‌وزیر مجارستان تعیین شد، در سخنانی بحث شبح “دوران رکود” در اروپا را مطرح کرد، چرا که این قاره با افزایش هزینه‌های انرژی و افزایش تورم ناشی از جنگ در اوکراین دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان دوشنبه در جمع قانونگذاران کشورش گفت که بروکسل روز به روز با عقب راندن حاکمیت کشورهای عضو از قدرتش سوءاستفاده می‌کند.

با این وجود، او گفت که جایگاه مجارستان در اتحادیه اروپا برای دهه آینده است. او همچنین گفت که مجارستان تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل حمله آن به اوکراین را تا زمانی که خطری برای امنیت انرژی مجارستان نداشته باشد، مسدود نخواهد کرد.

مجارستان و چند کشور عضو دیگر تاکنون تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه را رد کرده‌اند. بوداپست می‌گوید که صدها میلیون یورو از اتحادیه می‌خواهد تا هزینه‌های جبران نفت روسیه را کاهش دهد. اتحادیه اروپا به تایید تمام ۲۷ کشور نیاز دارد که با تحریم‌ها موافقت کنند تا این تحریم‌ها ادامه یابد.

او گفت که مهمترین وظیفه دولت جدیدش هدایت اقتصاد مجارستان در بحران اقتصادی اروپا، دفاع از معافیت‌های مالیاتی و مزایای اعطایی به خانواده‌ها و دفاع از قبوض انرژی محدود خانوارها خواهد بود.

اوربان گفت: جنگ و سیاست تحریم‌های اروپا در پاسخ به آن، یک بحران انرژی ایجاد کرده است. بحران انرژی و افزایش نرخ بهره در ایالات متحده به طور مشترک عصر تورم بالا را به وجود آورده است. همه این‌ها عصر رکود را به همراه خواهد داشت، زمانی که کاهش تولید اقتصادی، رکود و سال‌ها افزایش جزئی در تولید در اروپا رخ خواهد داد.

ویکتور اوربان با اینکه بارها با اتحادیه اروپا بر سر سیاست‌هایش درگیری داشته است، اما گفت که اهمیت عضویت مجارستان در ناتو هرگز به اندازه اکنون آشکار نبوده است. او پیش‌بینی کرد که جنگ در کشور اوکراین در همسایگی آن “برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت… و یک تهدید امنیتی دائمی برای مجارستان خواهد بود.”

اوربان که رهبر حزب ائتلاف مدنی فیدز-مجارستان است، دوشنبه با رای پارلمان برای پنجمین بار به عنوان نخست‌وزیر مجارستان تعیین شد. او پیش از سخنرانی خود در مقابل مجلس ۱۹۹ عضوی کشورش سوگند یاد کرد. او ۱۳۳ رای گرفت. ائتلاف او در انتخابات پارلمانی سوم آوریل به ۵۴ درصد آراء دست یافت.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋