جنگ اخیر غزه ضعف نظامی اسرائیل را برملا کرد
22 اردیبهشت 1401 - 1:02
شناسه : 77143
0

یک رسانه عربی در گزارشی با اشاره به مقاله یک کارشناس نظامی صهیونیستی نوشت که با گذشت یک سال از جنگ اخیر غزه معلوم شد که راهبردهای این رژیم چقدر متزلزل و بی ثبات است و این امر باعث می‌شود که دولت اشغالگر صهیونیستی در سیاست‌های خود در جبهه جنوبی بازنگری کند. به گزارش مادوند، […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک رسانه عربی در گزارشی با اشاره به مقاله یک کارشناس نظامی صهیونیستی نوشت که با گذشت یک سال از جنگ اخیر غزه معلوم شد که راهبردهای این رژیم چقدر متزلزل و بی ثبات است و این امر باعث می‌شود که دولت اشغالگر صهیونیستی در سیاست‌های خود در جبهه جنوبی بازنگری کند.

به گزارش مادوند، پایگاه خبری عربی ۲۱ در گزارشی نوشت: با رسیدن اولین سالگرد جنگ اخیر غزه برخی کارشناسان اسرائیلی خواستار شفاف شدن دستاوردهای رژیم صهیونیستی از این عملیات، دستاوردهای حماس از آن و همچنین چیزی که اسرائیل باید در آینده انجام دهد، هستند.

در این گزارش آمده است: جبهه جنوبی در ۱۰ ماه گذشته میلادی شاهد آرامش بیشتری نسبت به سال‌های اخیر بود و تنها ۹ موشک به سوی اسرائیل شلیک شد اما در یک ماه و نیم اخیر و مشخصا از اواخر مارس موجی از حملات فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی انجام شد که تهدیدی برای تغییر واقعیت شکننده در جنوب است و دولت اشغالگر صهیونیستی را ملزم می کند تا در سیاست های خود در جبهه جنوبی بازنگری کند.

نیر دفوری، کارشناس نظامی در مقاله‌ای که در سایت شبکه ۱۲ منتشر شد، نوشت: گذشت یک سال از عملیات “نگهبان دیوارها” نشان می‌دهد که سطح راهبردی اسرائیل چقدر متزلزل و بی ثبات است و این امر رهبران نظامی اسرائیل را وادار می‌کند تا دستاورها و شکست‌های این جنگ را برشمارند، به ویژه شکست بزرگ در نبود توانمندی‌های نظامی و عدم شناسایی راکت اندازهای متعدد غزه که گنبد آهنین را با چالش‌های بزرگی رو به رو کرد.

وی تاکید کرد: این شکست باعث شد که ارتش (رژیم صهیونیستی) در مورد ناتوانی خود در مقابله با راکت اندازها علامت سوال قرار دهد و آن را هدف اصلی در بانک اهداف جدید خود در غزه بداند زیرا اطلاعات کافی در این خصوص ندارد، از سوی دیگر دستاورد دیگری نیز وجود دارد که جنبش حماس به آن افتخار می‌کند و آن مالکیت مسجد الاقصی است به گونه‌ای که این امر نوار غزه را به کرانه باختری متصل کرد و هیچ کس موفق به انجام این کار نشده بود و تلاش های اسرائیل برای تمایز قائل شدن بین این دو را ناکام گذاشت. بنابراین با توجه به حملات کنونی، مسجد الاقصی به یک نقطه عطف تبدیل شده است و روایت فلسطین از آن سرچشمه می‌گیرد.

عربی ۲۱ در ادامه گزارش خود آورده است: همزمان بودن اولین سالگرد جنگ اخیر غزه و موج عملیات استشهادی و تهدیدات اسرائیل مبنی بر انجام ترور در نوار غزه، پرسش هایی از سوی اسرائیلی‌ها مبنی بر امکان بروز جنگ در هر دقیقه پس از انجام ترور را مطرح می کند زیرا رژیم صهیونیستی بر این باور است که هر تروری در نوار غزه می‌تواند جنگ جدیدی را در جنوب شعله ور کند، به همین دلیل موسسه نظامی اسرائیل اخیرا مباحثات گسترده‌ای در این خصوص داشته است.

در بخشی از این گزارش آمده است: برآورد رژیم صهیونیستی در اولین سالگرد نبرد غزه این است که جنبش حماس راهبرد جدید را درپیش گرفته است و اسرائیل را مجبور می‌کند که به شکل دیگری با آن تعامل کند زیرا حماس بر مسجد الاقصی و رویدادهای قدس مستولی شده است و به انجام عملیات مسلحانه در کرانه باختری، قدس و مرزهای ۱۹۴۸ و ایجاد قدرت دفاع موشکی در لبنان ترغیب و تشویق می‌کند. این امر به طور شفاف نشان می دهد که سیاست های اسرائیل در ایجاد تمایز میان کرانه باختری و نوار غزه با شکست مواجه شده است.

در پایان این گزارش با اشاره به اینکه با گذشت یک سال از جنگ غزه دولت صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که به یک راهبرد بلند مدت نیاز دارد، آمده است: روشن است که تجدید عملیات ” نگهبان دیوارها” علیه غزه نیازمند این است که نیروهای اشغالگر دیگر به اطلاعات پیشین خود در خصوص برنامه‌ریزی‌های حماس اعتماد نکنند؛ زیرا شکست آن‌ها ثابت شده است به ویژه اینکه حماس اکنون تلاش دارد که روزانه صدها موشک به سوی رژیم صهیونیستی شلیک کند و گنبد آهنین را با چالش مواجه کند، این جنبش همچنین تلاش دارد که ارتش رژیم صهیونیستی را از طریق شکاف های مرزی غافلگیری کند و از نظر آن‌ها بهترین راه، کشیدن اسرائیل به عملیات زمینی است تا این امر  مقدمه ای برای ربودن سربازان آن ها باشد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋