راهپیمایی روز قدس در ایران از نگاه رسانه‌های عربی
10 اردیبهشت 1401 - 1:15
شناسه : 72292
0

بسیاری از رسانه های عربی تصاویر و اخبار راهپیمایی گسترده مردم ایران در شهرهای مختلف به مناسبت روز جهانی قدس را منتشر کردند. به گزارش مادوند، راهپیمایی روز قدس که در دو سال گذشته به دلیل انتشار ویروس کرونا با حضور مردم برگزار نشد، امسال در آخرین جمعه ماه رمضان از ساعت ۱۰ صبح در […]

ارسال توسط :
پ
پ

بسیاری از رسانه های عربی تصاویر و اخبار راهپیمایی گسترده مردم ایران در شهرهای مختلف به مناسبت روز جهانی قدس را منتشر کردند.

به گزارش مادوند، راهپیمایی روز قدس که در دو سال گذشته به دلیل انتشار ویروس کرونا با حضور مردم برگزار نشد، امسال در آخرین جمعه ماه رمضان از ساعت ۱۰ صبح در تهران از مسیرهای ده گانه به سمت دانشگاه تهران و در سایر استان‌ها از مبادی تعیین شده برگزار شد. امسال همچنین مراسم روز جهانی قدس به شکل راهپیمایی یا تجمع مردمی در بیش از ۹۰ کشور جهان با حضور مردم مسلمان و آزادگان دیگر ادیان الهی در حمایت از قدس شریف و فلسطین مظلوم و محکومیت رژیم ددمنش صهیونیستی برگزار شد.

شبکه لبنانی المیادین که مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران را به طور زنده پوشش می داد در گزارشی در این باره نوشت: راهپیمایی گسترده ای به مناسبت روز جهانی قدس در تهران و دیگر شهرهای ایران درحال برگزاری است.

این شبکه لبنانی در گزارش خود آورده است که تصاویر شهدای فلسطین در خیابان های تهران و دیگر شهرهای ایران بر فراشته شده است.شرکت کنندگان راهپیمایی روز قدس در تهران پرچم فلسطین و دیگر گروه های مقاومت را در دست گرفته اند.

در ادامه این گزارش آمده است است که شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعارهایی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و در حمایت از مساله فلسطین سردادند.

شبکه العهد عراق نیز مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و شهرهای مختلف ایران را به طور زنده پوشش داد.

این شبکه عراقی همچنین در گزارشی تصاویر و ویدیوهای مختلفی از برگزاری پرشکوه این مراسم در تهران و دیگر شهرهای ایران را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است که شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در ایران شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم فلسطین سر دادند.

همچنین خبرگزاری المعلومه در گزارشی نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس صبح امروز و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار شد.این مراسم راس ساعت ۱۰ در تهران و عموم شهرهای ایران با حضور گسترده مردمی به ویژه جوانان و قشر ورزشکار برگزار شد.

این خبرگزاری عراقی نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در دو سال گذشته به دلیل انتشار ویروس کرونا برگزار نشد اما امسال به جز ایران در ۹۰ کشور دیگر با حضور گسترده مسلمانان و پیروان دیگر ادیان الهی در محکومیت رژیم کودک کش صهیونیستی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف برگزار شد.

در این گزارش با اشاره به حضور مسئولان ایرانی در کنار مردم در این راهپیمایی آمده است که راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران در ۱۰ مسیر اصلی منتهی به دانشگاه تهران برگزار شد.

شبکه المنار نیز در گزارشی در این خصوص نوشت که راهپیمایی روز جهانی قدس امروز در شهرهای مختلف ایران برگزار شد.

در این گزارش آمده است، در بیانیه ای که در راهپیمایی تمام شهرهای ایران قرائت شد بر این مساله تاکید شد که روز قدس نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی در برابر توطئه های نظام سلطه گر و استکبار است. در این بیانیه همچنین تاکید شد که تقویت مقاومت در برابر صهیونیست ها امری ضروری است.

در بخشی از این گزارش آمده است: سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر مشهد مقدس مشارکت کرد. راهپیمایی روز قدس در شهر مشهد که از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم امام رضا(ع) برگزار شد، اعضای لشکر فاطمیون که متشکل از مجاهدان افغان است مشارکت داشتند.

در گزارش این شبکه لبنانی به اظهارات سردارحسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز اشاره شده است.

همچنین شبکه المسیره در گزارشی نوشت: در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان راهپیمایی های گسترده ای در تهران و دیگر شهرهای ایران به مناسبت روزجهانی قدس برگزار شد.این راهپیمایی راس ساعت ۱۰ با حضور گسترده مردم در شهرهای مختلف ایران برگزار شد و در شهر تهران این مراسم در ۱۰ مسیر اصلی منتهی به دانشگاه تهران برگزار شد.

این شبکه یمنی با اشاره به اینکه در پایان این راهپیمایی بیانیه ای قرائت شد، آمده است: در این بیانیه تاکید شد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت و توطئه ای نابخشودنی است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مراسم راهپمایی روز قدس از موشک “خیبر شکن” رونمایی کرد.

در این گزارش همچنین به اظهارات سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خلیل الحیه، نائب رئیس، دفتر سیاسی جنبش حماس در راهپیمایی تهران و همچنین به اظهارات سردار اسماعیل قاآنی در مشهد اشاره شده است.

روزنامه العربی الجدید نیز در گزارشی در این باره نوشت: همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم ایران راهپیمایی های گسترده ای در شهرهای مختلف این کشور به مناسبت روز جهانی قدس برگزار کردند. راهپیمایی امسال روز قدس درحالی برگزار شد که طی دو سال گذشته این مراسم به دلیل انتشار ویروس کرونا برگزار نشده بود. شرکت کنندگان در راهپیمایی تهران در چند مسیر اصلی به سمت میدان انقلاب حرکت می کردند زیرا نماز جمعه در همان منطقه در دانشگاه تهران برگزار شد.شرکت کنندگان در این راهپیمایی شعار “مرگ بر آمریکا” و ” مرگ بر اسرائیل” سردادند. آن ها همچنین شعارهایی علیه حکام سعودی و اماراتی و بحرینی سردادند و به دلیل عادی سازی روابط با اسرائیل این حکام را خائن توصیف کردند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: راهپیمایی کنندگان در شهرهای مختلف ایران ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را آتش زدند. ایران در این راهپیمایی از موشک های بالستیک “خیبر شکن”، ” عماد۳” و “زلزال” رونمایی کرد.

خبرگزاری لبنانی المرکزیه نیز در گزارشی نوشت که راهپیمایی های گسترده ای در تهران و دیگر شهرهای ایران به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد.

از سوی دیگر شبکه قطری الجزیره نیز بخشی از اظهارات سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راهپیمایی مشهد را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، دیگر رسانه های عربی نیز راهپیمایی روز قدس در شهرهای مختلف ایران را بازتاب دادند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋