اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
30 شهریور 1402 - 0:13
شناسه : 71108
0

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و نهم شهریور ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند. به گزارش مادوند، مشروح گفت‌وگوهای محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور،‌ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد،‌ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی،‌ علی بهادری […]

ارسال توسط :
پ
پ

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و نهم شهریور ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش مادوند، مشروح گفت‌وگوهای محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور،‌ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد،‌ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، علیرضا زاکانی شهردار تهران،‌  را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

کره جنوبی باید مابه التفاوت پول ایران را بپردازد

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره امکان شکایت از کره جنوبی بابت کاهش ارزش اموال بلوکه شده ایران در این کشور، گفت: دیدگاه اولیه ما این است که کره جنوبی باید مابه تفاوت پول را بپردازد چون این کشور باعث کاهش ارزش ۷ میلیاردی اموال ما شده است. اما نظر قطعی را بعدا مطرح می‌کنیم.

وی افزود:ما تقاصای داوری را از مجلس شورای اسلامی کرده و در آستانه شکایت بودیم که موضوع به نتیجه رسید و مذاکرات جواب داد و اصل پول ما براساس پول کره به ما بازگشته است اما ارزش پول ما کم شده و نسبت به مابه‌التفاوت آن ادعا داریم و در حال انجام کار کارشناسی در این زمینه هستیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

محتوای بیش از ۵۰ کتاب درسی تغییر کرده است

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر کتب درسی سال تحصیلی جدید گفت: محتوای بیش از ۵۰ کتاب درسی تغییر کرده است. این تغییر تابع یک فرایند حساب‌شده و علمی است که در قالب بسته‌های آموزشی مکمل می‌شود و بعد به تغییر محتوا می‌رسد. یک ماه پیش تولید کتاب‌های سال ۱۴۰۳ را شروع کردیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

قیمت نان منطقه‌ای و استانی تعیین می‌شود

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در واکنش به اقدام برخی پلتفرم‌ها در عرضه گران‌تر قیمت نان و همچنین گران‌فروشی نان توسط برخی نانوایی‌ها، گفت: قیمت‌گذاری نان به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود و قیمت آن در سراسر کشور یکسان نیست. استان‌ها نان‌های منطقه‌ای و محلی‌شان را با وزن و قیمت‌های متفاوت می‌فروشند. در سیستان و بلوچستان وزن یک چانه نان در حدود کیلو و در سایر استان‌ها ۳۰۰-۴۰۰ گرم است.  وزارت کشور درخواست افزایش قیمت نان توسط مقامات استانی را پس از بررسی، اعلام می‌کنند و پلتفرم‌ها و نانوانی‌ها نیز موظف به رعایت قیمت مصوب این وزارتخانه هستند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

مترو پرند در دو هفته آینده بهره‌برداری می‌شود

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی خبرداد که مترو پرند در دو هفته آینده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد. تست گرم آن در چند روز آینده انجام می‌شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

شرح مصوبات امروز هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ضمن تشریح مصوبات امروز هیات وزیران توضیح داد که: مطابق آیین‌نامه‌ای که وزیر ارشاد و میراث فرهنگی پیشنهاد کردند و به تصویب رسید، هزینه‌کرد اشخاص خصوصی علاوه بر بخش‌های عمومی و دولتی در حوزه ساخت اماکن فرهنگی و هنری و حوزه‌های گردشگری و بازسازی آن خرج کنند به عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مصوبه دوم هیئت وزیران درباره برخورد موثرتر با اقدامات ضدرقابتی و جرایمی که بنگاه‌های بزرگ انحصاری در کشور از سوی شورای رقابت محکوم می‌شوند است تا متناسب با نرخ تورم افزایش یابد و در قیمت‌گذاری‌ها و  رسیدن آن دسته محصولات نهایی که متاسفانه رقابت کمتری در کشور دارد به مردم، کمک‌کار باشد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

از ساخت واحد ۲۵ متری حمایت نمی‌کنیم

علیرضا زاکانی شهردار تهران در واکنش به انتشار وسیع خبر ساخت واحدهای ۲۵ متری، گفت: بنده هم این ایده را شنیدم که به نظرم ایده بدی است و مورد تایید شهرداری تهران نیست. چیزی که حقیقت دارد و ما در حال دنبال کردن آنها هستیم این است که از خانه‌هایی که در شان خانواده‌های ایرانی است حمایت کنیم تا از طریق صنعتی‌سازی تحویل مردم تهران بدهیم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋