آمریکایی‌ها نه ترامپ را می‌خواهند، نه بایدن را
07 اردیبهشت 1401 - 1:02
شناسه : 70734
0

نظرسنجی جدید پایگاه هاروارد کپس- هریس نشان داد که ۵۸ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده در صورتی که مجددا مجبور به انتخاب میان جو بایدن و دونالد ترامپ شوند، نامزد حزب سوم یا مستقل را مدنظر می‌گیرند. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا از حزب دموکرات و […]

ارسال توسط :
پ
پ

نظرسنجی جدید پایگاه هاروارد کپس- هریس نشان داد که ۵۸ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده در صورتی که مجددا مجبور به انتخاب میان جو بایدن و دونالد ترامپ شوند، نامزد حزب سوم یا مستقل را مدنظر می‌گیرند.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا از حزب دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری‌خواه به شدت در بین آمریکایی‌ها نامحبوب هستند، به طوری که این نظرسنجی جدید همچنین نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها نمی‌خواهند هیچ یک از آنها مجددا نامزد انتخابات شوند.

۶۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند نمی‌خواهند بایدن برای دور دوم نامزد انتخابات شود و ۵۵ درصد گفتند نمی‌خواهند ترامپ مجددا نامزد انتخابات شود.

بایدن در سال گذشته شاهد کاهش محبوبیتش در نظرسنجی‌ها بوده است. نظرسنجی هفته گذشته گالوپ نشان داد که میزان رضایت از عملکرد بایدن به ۴۱ درصد رسیده است که دومین آمار پایین برای روسای جمهور آمریکا در این بازه زمانی از دهه ۱۹۵۰ میلادی تاکنون محسوب می‌شود. پایین‌ترین آمار مربوط به میزان رضایت از عملکرد ترامپ در بازه زمانی مشابه بود.

به همین خاطر جای تعجب ندارد که رای‌دهندگان شخص دیگری را به جای بایدن و ترامپ در صدر گزینه‌هایشان در نظر بگیرند، اما نامزدهای حزب سوم در آمریکا از زمان تلاش راس پروت در سال ۱۹۹۲ میلادی عملکرد خوبی نداشته‌اند.    

راس پروت در زمان خود از رقبایش یعنی بیل کلینتون و جورج بوش پسر پیشتاز بود اما ناگهان در میانه کمپین انتخابات از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد. وی در اکتبر همان سال مجددا به رقابت‌ها بازگشت اما کمپینش دیگر ضربه خورده بود و کلینتون پیروز رقابت‌ها شد.

این نظرسنجی جدید پرتوی امیدی برای طرفداران حزب سوم است. مارک پن، یکی از مدیران پایگاه هاروارد کپس-هریس به پایگاه خبری هیل گفت: تاکنون چنین درصد بالایی حمایت از نامزد مستقل را مشاهده نکرده بودم. این فرصتی بی‌سابقه برای نامزد مستقل به منظور پیروزی در انتخابات است.

ترامپ اشاره کرده که ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴  نامزد شود اما تاکید کرده که تصمیم نهایی‌اش را تا پس از انتخابات میان دوره‌ اعلام نخواهد کرد. بایدن صحبت مشخصی درباره نامزدی مجدد در انتخابات نکرده اما ظاهرا به باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا گفته است که به دنبال پیروزی در دوره دوم ریاست جمهوری است. همچنین سن فاکتور مهمی برای این دو مرد است چرا که بایدن ۷۹ سال سن دارد و ترامپ ۷۵ ساله است.

احتمالا بایدن و ترامپ در صورت نامزدی، در انتخابات مقدماتی احزاب خود پیروز خواهند شد. ۳۷ درصد از رای‌دهندگان گفته‌اند که در انتخابات مقدماتی به بایدن رای می‌دهند که بیشتر از درصد دیگر نامزدهای دموکرات است. اما ترامپ از حمایت بیشتری در بین حزب خود برخوردار است، به طوری که ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که به وی رای خواهند داد.

با توجه به این آمار به نظر می‌رسد که احتمال رقابت مجدد میان بایدن و ترامپ بسیار بالاست.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋