انصارالله تضمین‌های خارجی در توافقات با دولت مستعفی را خواستار شد
06 اردیبهشت 1401 - 1:03
شناسه : 70155
0

به دنبال تعویق اولین پرواز فرودگاه صنعا پس از شش سال تعطیلی، جنبش انصارالله یمن خواستار تضمین هرگونه توافق با دولت مستعفی این کشور توسط طرف‌های خارجی بی‌طرف شد. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبد الملک العجری، یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله در توییتی […]

ارسال توسط :
پ
پ

به دنبال تعویق اولین پرواز فرودگاه صنعا پس از شش سال تعطیلی، جنبش انصارالله یمن خواستار تضمین هرگونه توافق با دولت مستعفی این کشور توسط طرف‌های خارجی بی‌طرف شد.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبد الملک العجری، یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله در توییتی در واکنش به تعویق اولین پرواز فرودگاه صنعا پس از شش سال تعطیلی نوشت: انتظار می‌رفت که از آتش‌بس برای بررسی پرونده‌های رفع محاصره و پایان دادن به جنگ یمن بهره گرفته شود.

وی تاکید کرد: عملکرد کاملا ضعیف سازمان ملل و هیئت ویژه آن در روند آتش‌بس، مستلزم بازنگری در نقش آن است.

العجری همچنین خواستار نظارت طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بی‌طرف بر هرگونه توافق با دولت مستعفی یمن و تضمین اجرای آن شد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که شرکت هواپیمایی یمن یکشنبه در ضفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد، اولین پروازی که قرار بود پس از شش سال تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعاء، امروز (یکشنبه) به مقصد اردن انجام شود، به تعویق افتاد.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان از سال ۲۰۱۶ محدودیتی را برای پرواز در فرودگاه صنعا به جز پروازهای سازمان ملل و کمک‌های بشردوستانه اعمال کرده بود.

برقراری پرواز در فرودگاه صنعا یکی از شروط آتش بس موقت در یمن به مدت ۲ ماه است که توسط هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعلام شده بود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋