ادعا درباره نقش روسیه در سانحه هوایی منجر به مرگ رئیس جمهور لهستان در ۲۰۱۰
24 فروردین 1401 - 1:02
شناسه : 63775
0

یک هیئت دولتی ورشو مدعی شده است که روسیه در سانحه هوایی “اسمولنسک” ۲۰۱۰ دست داشته است؛ سانحه‌ای که منجر به فوت ۹۶ تن از جمله رهبر وقت لهستان شد. به گزارش مادوند، به نوشته روزنامه دیلی میل، آخرین گزارش‌ها امروز توسط کمیسیونی در ورشو منتشر شد که به موجب آن ادعا می‌کنند سانحه هوایی […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک هیئت دولتی ورشو مدعی شده است که روسیه در سانحه هوایی “اسمولنسک” ۲۰۱۰ دست داشته است؛ سانحه‌ای که منجر به فوت ۹۶ تن از جمله رهبر وقت لهستان شد.

به گزارش مادوند، به نوشته روزنامه دیلی میل، آخرین گزارش‌ها امروز توسط کمیسیونی در ورشو منتشر شد که به موجب آن ادعا می‌کنند سانحه هوایی ۱۰ آوریل ۲۰۱۰ توسط مواد منفجره کار گذاشته شده اتفاق افتاد.

در این سانحه هوایی، «لخ کاچینسکی»، رهبر سابق لهستان، ۹۴ تن از اعضای دولت، نیروهای مسلح و همچنین شمار دیگری از چهره‌های برجسته لهستانی کشته شدند.

آنتونی ماسیرویچ، رئیس این کمیسیون امروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که مرگ افراد مزبور توسط “مداخله غیرقانونی طرف روسی” انجام شد.

ماسیرویچ که از سال ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۸ به عنوان وزیر دفاع لهستان خدمت می‌کرد، افزود: دلیل اصلی و غیرقابل انکار این مداخله، انفجاری در بال چپ هواپیما بود … که پس از انفجار در مرکز هواپبما رخ داد.

علی‌رغم اینکه در زمان این سانحه شرایط جوی آب‌وهوا مساعد نبود، ماسیرویچ ادعا کرد که خلبان و یا خدمه‌های هواپیما مرتکب اشتباهی نشده بودند.

این گزارش جدید ادعاهای قبلی را که بارها توسط این کمیسیون مطرح شده‌ است، تکرار می‌کند.

آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان به مناسبت دوازدهین سال فوت افراد در این سانحه هوایی در میدان «پیلسودسکی» حاضر شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋