دادستان کل اوکراین از بررسی ۳۰۰۰ مورد “جنایت جنگی” خبر داد
10 فروردین 1401 - 1:02
شناسه : 57033
0

دادستان کل اوکراین مدعی شد که کشورش در حال بررسی ۳۰۰۰ مورد “جنایت جنگی” است که طی آن‌ ۲۰۰ روسی مظنون به انجام دادنشان هستند. به گزارش مادوند، «ایرینا وندیکتووا»، دادستان کل اوکراین همچنین به شبکه اسکای نیوز گفت که “شواهدی” وجود دارد که استفاده از تسلیحات “ممنوعه” را نشان می‌دهد. در همین حال وزارت […]

ارسال توسط :
پ
پ

دادستان کل اوکراین مدعی شد که کشورش در حال بررسی ۳۰۰۰ مورد “جنایت جنگی” است که طی آن‌ ۲۰۰ روسی مظنون به انجام دادنشان هستند.

به گزارش مادوند، «ایرینا وندیکتووا»، دادستان کل اوکراین همچنین به شبکه اسکای نیوز گفت که “شواهدی” وجود دارد که استفاده از تسلیحات “ممنوعه” را نشان می‌دهد.

در همین حال وزارت دفاع اوکراین می‌گوید، گمان می‌رود بیش از ۱۰۰۰ “مزدور روسی” از گروه موسوم به “گروه واگنر” در شرق اوکراین مستقر شده باشند.

این وزارتخانه در پیامی توییتری نوشت: گمان می‌رود که روسیه بیش از ۱۰۰۰ تن از نیروهای گروه واگنر خود را به همراه رهبران ارشد این گروه به شرق اوکراین اعزام کرده باشند.

در ادامه وزارت دفاع اوکراین مدعی شد: به دلیل تلفات سنگین، روسیه به احتمال زیاد مجبور شده است که به بهای عملیات در آفریقا و سوریه، پرسنل واگنر را برای اوکراین در اولویت قرار دهد.

در آغاز حمله روسیه به اوکراین، روزنامه تایمز گزارش کرده بود که بیش از ۴۰۰ نیرو از این گروه به کی‌یف اعزام شده بودند تا ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را ترور کنند.

به گفته مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS)، گروه واگنر مالکیت خصوصی دارد، اما مدیریت و عملیات آن “عمیقا” با جامعه نظامی و اطلاعاتی روسیه در هم تنیده شده است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋