عمرو موسی: حمله آمریکا به عراق درهای جهنم را به روی خاورمیانه گشود
03 فروردین 1401 - 1:01
شناسه : 53999
0

دبیرکل پیشین اتحادیه عرب در گفت‌وگویی حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ را مورد انتقاد قرار داد. به گزارش مادوند، عمرو موسی، دبیرکل اسبق اتحادیه عرب و وزیر خارجه پیشین مصر در مصاحبه با خبرگزاری روسیه “نووستی” گفت: شواهدی که برای توجیه حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ مورد استفاده قرار گرفت، کاملا […]

ارسال توسط :
پ
پ

دبیرکل پیشین اتحادیه عرب در گفت‌وگویی حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مادوند، عمرو موسی، دبیرکل اسبق اتحادیه عرب و وزیر خارجه پیشین مصر در مصاحبه با خبرگزاری روسیه “نووستی” گفت: شواهدی که برای توجیه حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ مورد استفاده قرار گرفت، کاملا نادرست و باطل بود و این حمله درهای جهنم را به روی خاورمیانه باز کرد.

عمرو موسی در مصاحبه با این خبرگزاری که به مناسبت نوزدهمین سالگرد حمله آمریکا و متحدانش به عراق منتشر شد، گفت، وقتی برخی رسانه‌های بین المللی از او در مورد پیش‌ بینی‌هایش از حمله آمریکا پرسیدند، پاسخ داد: درهای جهنم را در منطقه باز خواهد کرد.

وی عنوان داشت: هیچ ارزیابی درستی وجود نداشت و حمله آمریکا “تأثیر بسیار بدی بر ثبات عراق، مردم و موجودیت آن به عنوان یک کشور” داشت.

دبیرکل سابق اتحادیه عرب گفت: همه ما نسبت به این حمله نگران و مخالف آن بودیم، زیرا بر اساس امور غیرواقعی و تصوراتی بود که در واقعیت وجود نداشت.

وی با اشاره به ارائه تصاویری در جلسات شورای امنیت در آن دوره گفت، ادعا می‌شد که این تصاویر خودروهای حامل موشک و کلاهک هسته‌ای آماده شلیک را نشان می‌دهد که در داخل عراق در حرکت بودند. وی تاکید کرد، این ادعاها چیزی جز “سخنان پوچ و غیر واقعی” نیست.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋