انتشار گزارشی درباره ادامه فعالیتها در سایت هسته‌ای یانگ‌بیون کره شمالی
16 اسفند 1400 - 0:03
شناسه : 46377
0

یک وب سایت نظارتی وابسته به آمریکا با استناد به تصاویر ماهواره‌ای اخیرا گرفته شده از سایت هسته‌ای یانگ‌بیون کره شمالی گزارش کرد، به نظر می‌رسد این کشور به تولید مواد هسته‌ای شکاف‌پذیر مختص سلاح‌های هسته‌ای در این تاسیسات ادامه می‌دهد. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این پایگاه تحت عنوان پایگاه ۳۸ […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک وب سایت نظارتی وابسته به آمریکا با استناد به تصاویر ماهواره‌ای اخیرا گرفته شده از سایت هسته‌ای یانگ‌بیون کره شمالی گزارش کرد، به نظر می‌رسد این کشور به تولید مواد هسته‌ای شکاف‌پذیر مختص سلاح‌های هسته‌ای در این تاسیسات ادامه می‌دهد.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این پایگاه تحت عنوان پایگاه ۳۸ North همچنین گزارش داد که ممکن است اقداماتی در راستای گسترش بیشتر سایت هسته‌ای یانگ‌بیون کره شمالی در دست انجام باشد.

در این گزارش که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است: “تصاویر اخیر ماهواره‌های تجاری از مرکز تحقیقات علمی هسته‌ای یانگ‌بیون کره شمالی حاکی از ادامه روند تولید مواد شکاف‌پذیر – شامل هم پلوتونیوم و هم اورانیوم غنی‌شده است.”

این گزارش با اشاره به اینکه کره شمالی تابستان گذشته راکتور ۵ مگاواتی خود را در تاسیسات یانگ‌بیون مجددا راه اندازی کرد، افزود: “این فعالیت‌ها، و همچنین روند مشهود گسترش تدریجی و اشغال مساکن پرسنل در چند سال گذشته، همگی حاکی از آن هستند که طرح گسترشی برای این مجتمع در نظر گرفته شده است.”

در ادامه این گزارش به روند ذوب شدن برف در بالای چند تاسیسات واقع در سایت یانگ‌بیون، از جمله ساختمان محل قرارگیری راکتور و “چند ساختمان پشتیبانی” در نظر گرفته شده برای واحد غنی سازی اورانیوم اشاره و از آن به عنوان شاهدی بر ادامه و جاری بودن عملیات آنها یاد شده است.

همچنین بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد که کار ساخت یک راکتور آزمایشی آب سبک (ELWR) در سایت یانگ‌بیون نیز ظاهرا ادامه دارد و مساله ذوب برف روی سقف ساختمان توربین نیز مجددا به عنوان یک مدرک مربوط به آن مورد استناد قرار گرفته است.

این گزارش تصریح کرد: در این مرحله، فعالیت‌های مشاهده‌شده در سایت یانگ‌بیون حاکی از ادامه تولید مواد شکاف‌پذیر و همچنین زمینه‌سازی برای گسترش بیشتر این سایت است.

در ادامه این گزارش آمده است: «اگر راکتور آزمایشی آب سبک که ساختش ظاهرا نزدیک به تکمیل است عملیاتی شود ظرفیت تولید پلوتونیوم کره شمالی می‌تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

با این حال، این گزارش عنوان کرد، هیچ نشانه‌ای از کار برای توسعه یا اصلاح آزمایشگاه رادیوشیمی در یانگ‌بیون که حاکی از افزایش ظرفیت کره شمالی برای تولید مواد شکافت پذیر است مشاهده نشده است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋