چین گزارش‌ نیویورک تایمز را “خبر جعلی” خواند
13 اسفند 1400 - 0:02
شناسه : 44927
0

وزارت خارجه چین گزارش‌ها درباره هماهنگی چین و روسیه قبل از حمله اوکراین را اخبار جعلی خواند. به گزارش مادوند به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین اعلام کرد که گزارش‌های مربوط به هماهنگی چین و روسیه قبل از حمله روسیه به اوکراین «اخبار جعلی» است. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، گفت: گزارش […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزارت خارجه چین گزارش‌ها درباره هماهنگی چین و روسیه قبل از حمله اوکراین را اخبار جعلی خواند.

به گزارش مادوند به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین اعلام کرد که گزارش‌های مربوط به هماهنگی چین و روسیه قبل از حمله روسیه به اوکراین «اخبار جعلی» است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، گفت: گزارش نیویورک تایمز صرفاً یک خبر جعلی است، و چنین رفتارهایی برای منحرف کردن توجه عمومی نسبت به دلایل اصلی بروز جنگ و بسیار نفرت‌انگیز است.

نیویورک تایمز به نقل از مقامات دولت بایدن و یک مقام اروپایی که به گزارش اطلاعاتی غربی استناد کردند، گزارش داد، مقامات ارشد چین در اوایل فوریه به مقامات ارشد روسیه گفتند که قبل از پایان بازی های المپیک زمستانی در پکن به اوکراین حمله نکنند.

ونبین آمریکا را مقصر بحران کنونی در اوکراین دانست و گفت که اقدام تحریک‌آمیز آمریکا برای وسوسه کردن اوکراین برای الحاق به ناتو سبب جنگ شد. 

او گفت: «امیدواریم مقصر اصلی بحران، مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرد و اقدامات عملی برای تسهیل وضعیت و حل مشکل به جای سرزنش دیگران انجام دهد.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در ۴ فوریه، ساعاتی قبل از مراسم افتتاحیه بازی‌ها، با همتای چینی خودشی جین پینگ در پکن دیدار کرد. به دنبال آن، طرفین بیانیه مشترکی صادر کردند و در آن اعلام کردند: «دوستی بین دو کشور محدودیتی ندارد، هیچ مانعی برای همکاری وجود ندارد.»

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋