خلوصی آکار: ترکیه روابط مثبت با اوکراین و روسیه را حفظ می‌کند
11 اسفند 1400 - 0:04
شناسه : 44012
0

وزیر دفاع ترکیه امروز سه‌شنبه گفت، آنکارا به سیاست خارجی اصولی خود و حفظ روابط مثبت هم با اوکراین و هم با روسیه ادامه خواهد داد. به گزارش مادوند، شبکه ا هابر به نقل از خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گزارش داد: ما تحولات را با غم و نگرانی دنبال می‌کنیم. ما بابت از دست […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر دفاع ترکیه امروز سه‌شنبه گفت، آنکارا به سیاست خارجی اصولی خود و حفظ روابط مثبت هم با اوکراین و هم با روسیه ادامه خواهد داد.

به گزارش مادوند، شبکه ا هابر به نقل از خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گزارش داد: ما تحولات را با غم و نگرانی دنبال می‌کنیم. ما بابت از دست رفتن جان انسان‌ها متاسف هستیم. ما روابط منحصرا مثبت با اوکراین و روسیه را حفظ می‌کنیم. رئیس جمهوری ما به وضوح ارتباطات ما را مشخص و تعریف کرده است. ما در حال حاضر تحولات را با دقت زیر نظر داریم. ترکیه همچنان به دنبال اجرای سیاست خارجی خود است.

آکار با بیان اینکه ترکیه مزایایی در حفظ مفاد پیمان مونترو می‌بیند، گفت کشورش به کار در این چارچوب ادامه خواهد داد. پیمان مونترو، موافقت‌نامه‌ای بین ترکیه و قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای بود که به ترکیه اجازه کنترل ترابری دریایی در تنگه‌های بسفر و داردانل را می‌دهد. این پیمان در ۲۰ ژوئیه ۱۹۳۶ امضا شد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه دوشنبه گفت که ترکیه به تمام کشورهای ساحلی و غیر ساحلی هشدار داده است که اجازه عبور از طریق تنگه‌های آن را ندارند.

وزیر دفاع ترکیه به شبکه ا هابر گفت: برای سال‌ها، وضعیت کنوانسیون مونترو بسیار با موفقیت حفظ شده است. خدشه‌دار شدن این پیمان به هر شکلی و نقض وضعیت موجود، هیچ سودی نخواهد داشت. ما مزایایی در نگه داشتن پیمان مونترو می‌بینیم. ما همچنان در این چارچوب‌ها کار می‌کنیم. ما پایبندی همه طرف‌ها به این پیمان و اجرای قوانین آن را سودمند در نظر می‌گیریم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋