روسیه: سازمان ملل نتوانست شرکت لاوروف در نشست ژنو را تضمین کند
10 اسفند 1400 - 0:01
شناسه : 43391
0

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تایید کرد که سازمان ملل نتوانسته بازدید هیئت روسی به ریاست سرگئی لاوروف از ژنو را تضمین کند. به گزارش مادوند، در بیانیه‌ وزارت خارجه روسیه آمده است: متوجه شدیم که ریاست سازمان جهانی نتوانسته مشارکت هیئت روسی به ریاست وزیر خارجه در شورای حقوق بشر و کمیته خلع سلاح […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تایید کرد که سازمان ملل نتوانسته بازدید هیئت روسی به ریاست سرگئی لاوروف از ژنو را تضمین کند.

به گزارش مادوند، در بیانیه‌ وزارت خارجه روسیه آمده است: متوجه شدیم که ریاست سازمان جهانی نتوانسته مشارکت هیئت روسی به ریاست وزیر خارجه در شورای حقوق بشر و کمیته خلع سلاح -رویدادهایی که توسط خود دبیرکل برنامه‌ریزی می‌شوند – را تضمین کند.

یک مقام دیپلماتیک در ژنو اعلام کرد که «بازدید لاوروف از شورای حقوق بشر سازمان ملل و کنفرانس خلع سلاح به دلیل منع بی‌سابقه شماری از کشورهای اتحادیه اروپا از حضور دولت روسیه در این رویدادها لغو شده است».

وزارت خزانه داری آمریکا جمعه گذشته اعلام کرد که واشنگتن تحریم‌هایی را علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به دلیل وضعیت اوکراین اعمال کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه متعهد شد که به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ها علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه واکنش مناسب نشان دهد.

در ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر حملات شدید نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین گفت که روسیه برنامه‌ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد و تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋