شرایط کار “سمی”، اطلاعات پنتاگون در اروپا را نابود می‌کند
02 اسفند 1400 - 0:01
شناسه : 39269
1

یک روزنامه آمریکایی نوشت، برخی دیپلمات‌های نظامی آمریکا که در اروپا مشغول به کار هستند، از آنچه “شرایط کار سمی” توصیف می‌کنند و شامل جاسوسی همکاران از یکدیگر و تخریب از طریق انتشار اطلاعاتی احتمالا توهین‌آمیز و آزار و اذیت همکاران خانم هستند، شکایت دارند. به گزارش مادوند، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک روزنامه آمریکایی نوشت، برخی دیپلمات‌های نظامی آمریکا که در اروپا مشغول به کار هستند، از آنچه “شرایط کار سمی” توصیف می‌کنند و شامل جاسوسی همکاران از یکدیگر و تخریب از طریق انتشار اطلاعاتی احتمالا توهین‌آمیز و آزار و اذیت همکاران خانم هستند، شکایت دارند.

به گزارش مادوند، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به جزئیات ادعاهای مطرح شده درباره شرایط کار در یکی از بخش‌های آژانس اطلاعات نظامی وابسته به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که در قالب حدودا ۳۰ شهادت و شکایت خطاب به بازرس کل است که به کمیته‌های اطلاعات مجلس نمایندگان و مجلس سنا در کنگره ارجاع داده شدند و نیز شرایط حاکم در محیط کار به عنوان یکی از مهمترین مشکلات این بخش پرداخت.

این روزنامه نوشت، شهادت‌ها توسط راین سویزی که یک سرهنگ درجه دار در نیروی هوایی است، جمع‌آوری شدند، او که این ماه بازنشسته می‌شود، خود را گزارشگر تخلفات سرویس وابسته دفاعی متعلق به آژانس اطلاعات نظامی که با ارتش‌های بیگانه در خارج ارتباط برقرار می‌کند، توصیف کرد.

سویزی هشدار داد، فرهنگ سمی آژانس اطلاعات نظامی تهدیدی برای امنیت ملی است و اقدامات آژانس نیروهای اطلاعات ما را از حقوقشان محروم کرده و عملیات را مختل و تضعیف می‌کنند.

او گفت: با اینکه گزارشگر تخلفات در دستگاه‌های اطلاعاتی باید از انتقام‌گیری‌ها حفظ شود؛ اما پس از ابراز نگرانی‌هایی درباره محیط کار، هدف انتقام قرار گرفتم.

سویزی با مشاهده تعلل در روند تحقیقات  شکایاتی را به بازرس کل آژانس اطلاعات نظامی ارائه کرد و در ادامه شخصا اظهارات شاهدان را جمع‌آوری کرده و آنها را به اعضای کنگره ارائه کرد.

بازرس کل آژانس اطلاعات نظامی نیز از سوی برخی کارمندان به کم اهمیت جلوه دادن گزارش‌ها درباره مشکلاتشان در محیط کار و مانع‌تراشی در روند تحقیقات درباره این شکایات متهم شد.

وال استریت ژورنال به نقل از یکی از مسؤولان وزارت دفاع آمریکا نوشت، شورای بازرسان کل این شکایات را دوباره بررسی کرده و پرونده را بدون اشاره به مسایل مربوط به نقش بازرس کل در آژانس و یا عملکردش بست.

آژانس اطلاعات نظامی آمریکا بدون ارائه پاسخی به سوال‌ها درباره ادعاهای سویزی و دیگران تنها تاکید کرد که هرگز نقض استانداردهای حرفه‌ای را نمی‌بخشد.

این آژانس در ادامه تاکید کرد که سابقه ثابت‌شده‌ای در نظارت مستقل و موثر و انجام تحقیقاتی جدی درباره برنامه‌ها و عملیات‌های دولت فدرال در حمایت از آژانس دارد.

مدارک و شواهدی که سویزی به کنگره ارائه کرده شامل این ادعا است که یکی از نیروهای دفتر وابسته نظامی در رم، مخفیانه اطلاعاتی منفی از عملکرد همکارانش را به روسای خود می‌داده است، همین اقدام موجب خصومت مدیرانی در اروپا با زیردستانشان شد و جو منفی را در کار ایجاد کرده و فعالیت‌های آنها برای جمع‌آوری اطلاعات را مختل کرد.

والاستریت ژورنال در ادامه نوشت، سرویس وابسته نظامی در حدود ۱۴۰ کشور وجود داشته و زیر نظر آژانس اطلاعات نظامی فعالیت می‌کنند که بازوی اطلاعاتی پنتاگون محسوب می‌شود.

نیروهای این سرویس به عنوان نیروهایی که علنا اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند، شناخته می‌شوند به این معنی که آنها آشکارا و نه مخفیانه فعالیت دارند، آنها بر تمرینات نظامی نظارت داشته و فروش سلاح و نیز زیرساخت‌های نظامی را پیگیری می‌کنند.

برخی از شاهدان در گزارش‌های خود اعلام کردند که شرایط کار سمی مانع انجام وظایفشان شده است. در گزارش یک افسر نیروی دریایی که به کنگره ارائه شد، آمده است: به عنوان وابسته نظامی در سفارت آمریکا در یک کشور خارجی نباید بخش زیادی از زمانم را نگران فرد شروری از آژانس اطلاعات نظامی باشم، زیرا خطرات خارجی بسیاری وجود دارند که باید نگران آنها باشم.

در ادامه گزارش این افسر نیروی دریایی آمده است: مدیری به من توصیه کرد از همکارانی که دردسرساز هستند، فاصله بگیرم و در صورت لزوم درباره آنها به او گزارش بدهم.

یک افسر دیگر در نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که وضعیت پزشکی خاصی که داشته فاش شده و از آن علیه‌اش استفاده شده است. او در گزارش خود به کنگره آورد: بی‌تردید این مساله بر امنیت ملی تاثیر می‌گذارد، اعضای بخش وابسته‌ها به دلیل نگرانی از احضار، تمسخر و یا تهدید، نمی‌توانند کار خود را به درستی انجام دهند.

او با اشاره به اینکه میان علاقه و اشتیاقش به نقش و وظیفه‌اش و درک دیگران از آنها  تفاوت وجود داشته، اظهار کرد که ماموریتش به عنوان یک وابسته در اروپا خیلی زود متوقف شد و او به دلیل مخالفت با فرهنگی که مانع ابتکارعمل می‌شود و خودداری از ارائه گزارش‌های اطلاعاتی متعدد، مورد انتقام‌جویی قرار گرفت.

او در ادامه گفت: دو سال قبل شکایتی را به بازرس کل ارائه کرده بودم که این ماه نتیجه‌اش اینگونه اعلام شد که مدارک و شواهد کافی دال بر اینکه او قربانی انتقام‌جویی شده، وجود ندارند.

نتایج نظرسنجی که سپتامبر ۲۰۲۰ از نیروهای دستگاه وابسته نظامی انجام شد، نشان می‌دهد حدود نیمی از ۷۹ شرکت‌کننده اعلام کردند که شاهد رفتاری خصمانه در محیط کار از جمله ارعاب، محدودسازی و زورگویی بوده‌اند، همچنین حدود ۳۰ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که به صورت مستقیم مورد تبعیض نژادی و یا جنسیتی و دیگر اشکال تبعیض قرار گرفته‌اند.

آژانش اطلاعات نظامی آمریکا با اشاره به اینکه یک سازمان اطلاعاتی حرفه‌ای است که در خارج با یک نیروی کار بسیار آموزش دیده فعالیت دارد، تاکید کرد: هرگز موارد نقض عامدانه استانداردهای حرفه‌ای را تحمل نمی‌کند و به هرگونه ادعای معتبر درباره بدرفتاری، اهانت و یا فعالیت‌های بر خلاف ارزش‌هایش به شکل مناسبی پاسخ خواهد داد.

مایکل بوخنا، مدیر سرویس وابسته نظامی نوامبر ۲۰۲۰ پس انجام نظرسنجی، با ارسال ایمیلی خطاب به کارمندانش تعهد داد که نگرانی‌های آنها را برطرف خواهد کرد.

برخی مسؤولان کمیته‌های اطلاعات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اعلام کردند که کمیته‌ها از نگرانی‌های مربوط به محیط کار سرویس وابسته نظامی مطلع بوده و در حال بررسی آنها هستند.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در پیش‌نویس سالانه ماموریت اطلاعاتی به آژانس اطلاعات نظامی اعلام کرد که خلاصه‌ای از بررسی‌های آینده وضعیت نیروهای شاغل و نیز اطلاعاتی از برخی کارمندانی ارائه می‌کند که در خصوص محیط کار منفی خود درخواست کمک دارند.

گزارش‌هایی که شاهدان به کنگره دادند، شامل انتقام‌جویی و تعرض جنسی هستند. یک سرهنگ ارتش آمریکا درباره تجربه حضور خود در مدرسه مشترک وابسته نظامی که در سال ۲۰۱۶ نیرو آموزش می‌داد، نوشت، پس از انتقاد از برخی ابعاد این دوره آموزشی، همسرش از سوی برخی اعضای هیئت تدریس به راه‌اندازی و مدیریت یک وبلاگ سیاسی متهم شد تا او را برای خدمت در خارج ناشایست جلوه دهند.

او نوشت: به دلیل اظهارنظرهایم در نظرسنجی که قرار بود هویت افراد محفوظ بماند، هدف قرار گرفتم، روشن است که این ادعاها دروغ بودند.

سویزی نیز گفت: پس از ابراز نگرانی درباره شرایط محیط کار، در دوره فعالیتم به عنوان معاون وابسته نظامی سفارت آمریکا در رم قربانی دو انتقام‌جویی شدم از جمله اینکه عملکردم ضعیف توصیف شد و نامم از لیست کاندیداهای سمتی در آلمان خط خورد.

او در اوت ۲۰۲۰ با طرح شکایتی خطاب به بازرس آژانس اطلاعات نظامی، هشت مورد فساد، انتقام‌جویی و نقض قدرت را با جزئیات شرح داد؛ اما در آن سال پاسخی دریافت نکرد و در ادامه با مدیر سرویس و اعضای دو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا تماس گرفت.

سویزی ژوئیه ۲۰۲۱ در ایمیلی برای ژنرال اسکوت بیریه، رئیس آژانس نوشت، فضای مسموم محیط کار سرطانی است که مستقیما امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند.

بازرس کل نوامبر ۲۰۲۱ تحقیقات درباره شکایات سویزی را پس از ۴۴۴ روز متوقف و اعلام کرد که هیچ دلیل و مدرکی برای ادعاهای او وجود ندارد و بازنگری‌های عملکرد منفی و یا انتصاب‌های لغو شده دلیل روشنی برای انتقام‌جویی از سویزی نیستند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋