کابوس موشک‌های حزب‌الله و فروپاشی شهرک‌های شمالی
25 اسفند 1402 - 0:31
شناسه : 289387
0

رسانه‌های عبری با انتشار گزارش‌هایی از وضعیت ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی، نوشتند که آن‌ها «در نتیجه جنگ با حزب‌الله خسته شده‌اند و بهای سنگینی را می‌پردازند». به گزارش مادوند، شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی «افسرده» شده‌اند و این سوال را مطرح می‌کنند که برای پایان دادن به کابوس موشک‌های حزب الله چه باید […]

ارسال توسط :
پ
پ

رسانه‌های عبری با انتشار گزارش‌هایی از وضعیت ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی، نوشتند که آن‌ها «در نتیجه جنگ با حزب‌الله خسته شده‌اند و بهای سنگینی را می‌پردازند».

به گزارش مادوند، شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی «افسرده» شده‌اند و این سوال را مطرح می‌کنند که برای پایان دادن به کابوس موشک‌های حزب الله چه باید کرد.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در گزارش خود به نقل از یک شهرک‌نشین اسرائیلی که در یکی از شهرک‌های الجلیل در نزدیکی مرز لبنان زندگی می‌کند، نوشت: «شهرک‌نشینان آنجا در میان موشک‌های حزب‌الله زندگی می‌کنند و اوضاع هولناک است».

این روزنامه می‌نویسد بیش از ۶۰ هزار نفر از ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین الجلیل در ماه اکتبر از خانه‌های خود آواره شدند و زندگی جدیدی را در سایر شهرک‌ها تجربه می‌کنند.

این منبع افزود: «از ماه اکتبر جامعه شمالی فروپاشیده است، بسیاری از مشاغل تعطیل شده‌اند و جمعیت آوارگان در شهرک‌های مختلفی پراکنده شده‌اند».

یکی از شهرک‌نشینان به این روزنامه عبری گفت: «باید یکی از رهبران اسرائیلی بیاید و با ساکنان صحبت کند. کابینه ساکنان شهرک‌های شمالی را فراموش کرده و به زندگی آن‌ها در جنگ عادت کرده است».

او افزود: «حس درماندگی همراه همه ساکنان شهرک‌های الجلیل است که هرگز تصور نمی‌کردند این اوضاع بیش از پنج ماه طول بکشد».

پیشتر رسانه‌های اسرائیلی هزینه‌های عمومی و امنیتی که رژیم اسرائیل در نتیجه رویارویی با حزب‌الله می‌پردازد را «گزاف» توصیف کرده بودند.

کابوس موشک‌های حزب‌الله و فروپاشی شهرک‌های شمالی
حملات حزب‌الله به شمال فلسطن اشغالی

در همین راستا، «امیر بوحبوط» تحلیلگر  مسائل نظامی به وبگاه عبری «واللا» گفت: «این بهای سنگین، در سربازان اسرائیلی که کشته یا مجروح شده‌اند، و همچنین اختلال در سبک زندگی، آسیب‌های اقتصادی، و تخریب زیرساخت‌های غیر نظامی، نظامی و امنیتی مشهود است».

رسانه‌های اسرائیلی در این زمینه می‌گویند: «بزرگترین دستاورد در شمال متعلق به حزب‌الله است که حدود ۱۰۰ هزار اسرائیلی را از خانه هایشان بیرون کرده است».

رسانه‌های عبری همچنین تاکید می‌کنند تا زمانی که درگیری‌ها در غزه ادامه دارد، حزب‌الله بعد از تثبیت معادله درگیری، شهرک‌نشینان شمال را به عنوان «گروگان» نگه می‌دارد.

از زمان عملیات فلسطینی طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی و آغاز جنگ این رژیم در غزه، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی فلسطین صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان تاکید دارد تا زمان پایان یافتن تجاوزها به غزه، حملات خود را به مقرهای رژیم صهیونیستی در مرزها متوقف نمی‌کند.

طرف‌های بین‌المللی از جمله فرانسه و آمریکا نسبت به احتمال وقوع جنگ گسترده میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان هشدار می‌دهند و خواهان پایان تنش‌های مرزی میان ۲ طرف هستند. رسانه‌های عبری می‌گویند ارتش رژیم صهیونیستی قادر به دور کردن حزب‌الله لبنان از مرزها نیست.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋