افشاگری‌های جنگ اوکراین؛ شولتس و ماکرون به سیم آخر زدند!
16 اسفند 1402 - 0:32
شناسه : 287920
0

وضعیت اوکراین در میدان نبرد در آسیب‌پذیرترین حالت قرار دارد و در حالیکه هنوز هیچ چشم‌انداز روشنی در خصوص کمک‌های آمریکا به کی‌یف وجود ندارد، کشورهای اروپایی به خصوص آلمان و فرانسه به عبارتی به جان هم افتاده‌اند و با فراموشی اوکراین، رازهای جنگی را یکی پس از دیگری برملا می‌کنند. به گزارش مادوند، ابتدا […]

ارسال توسط :
پ
پ

وضعیت اوکراین در میدان نبرد در آسیب‌پذیرترین حالت قرار دارد و در حالیکه هنوز هیچ چشم‌انداز روشنی در خصوص کمک‌های آمریکا به کی‌یف وجود ندارد، کشورهای اروپایی به خصوص آلمان و فرانسه به عبارتی به جان هم افتاده‌اند و با فراموشی اوکراین، رازهای جنگی را یکی پس از دیگری برملا می‌کنند.

به گزارش مادوند، ابتدا «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با اظهاراتی مبنی بر اعزام احتمالی نیروهای غربی به اوکراین، خشم متحدان را برانگیخت و بذر هراس و ترس از مواجه با نیروهای روسیه را در دل مقامات فرانسوی و غربی کاشت؛ نیروهایی که این روزها بیش از پیش با قدرت به پیشروی خود در اوکراین ادامه می‌دهند و هر لحظه دستاوردی را در میدان نبرد رقم می‌زنند.

سپس «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان وارد صحنه اختلاف نظرات اروپایی شد و با افشاگری‌هایی درخصوص همکاری پنهانی و مخفیانه بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده در جنگ اوکراین، کل این قاره و متحدان را در بهت و شوکی عظیم فرو برد. در این میان، نه تنها انگلیس و فرانسه رسما اظهار نظری در این خصوص انجام ندادند، بلکه اصلا مشخص نشد که این کشورها تسلیحات خود را چگونه در اوکراین مستقر کرده‌اند. ناگفته نماند که صدراعظم آلمان پس از افشای این اطلاعات، فورا توسط مقامات پیشین به «برملاسازی رازهای جنگی» متهم شد.

«بن والاس» وزیر دفاع سابق انگلیس به روزنامه «ایونینگ استاندارد» گفت: رفتار شولتس نشان داده همچنان که امنیت اروپا پیش می‌رود، او مرد اشتباهی در جایگاه و زمان اشتباه است.

«توبیاس الوود» رئیس سابق کمیته منتخب دفاعی مجلس عوام بریتانیا هم بیانیه اولاف شولتس را «یک سوء استفاده آشکار از اطلاعات» خواند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به هشدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درخصوص پیامد مداخله ناتو در جنگ اوکراین می‌نویسد: رئیس‌جمهور پوتین نسبت به تشدید تنش‌های هسته‌ای در صورت ورود نیروهای ناتو به جنگ اوکراین تهدید کرد و همزمان با این قضیه، تنش‌ها میان متحدان غربی افزایش یافته و به دنبال راهی هستند تا اتحاد خود را در مواجه با بن‌بست جنگ اوکراین حفظ کنند. هم‌اکنون برای ناتو این چالش به یافتن راهی برای ارسال کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین بدون درگیری مستقیم با پوتین ختم می‌شود و این رقص دشواری برای شولتس است.

افشاگری‌های جنگ اوکراین؛ شولتس و ماکرون به سیم آخر زدند!
موشک دوربرد «تاروس» – تصویر آرشیوی در کره جنوبی

آلمان بعد از آمریکا دومین حامی بزرگ اوکراین محسوب می‌شود اما همچنان خط قرمزی بر روی موشک‌های دوربرد تاروس کشیده است زیرا می‌ترسد قدرت این موشک‌ها سطح تنش‌ها را با رئیس‌جمهور پوتین تشدید کند.

نیویورک تایمز در ادامه می‌نویسد: اما به هر حال در این قسمت یک سوال کلیدی مطرح می‌شود که اگر موشک‌های تاروس به اوکراین ارسال شود؛ موشک‌هایی که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بارها مطالباتش را در این زمینه عنوان کرده، می‌توانند تفاوت قابل‌توجهی را در این درگیری ایجاد کنند؟ از آنجایی که تصمیم سال گذشته آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد به کی‌یف نتوانست به موفقیت ضدحمله اوکراین منجر شود، حالا این بار نگرانی‌های از این جنس درخصوص ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ نیز مطرح است و معلوم نیست که آیا ارسال آنها نتیجه جنگ را به نفع کی‌یف تغییر خواهد داد یا خیر.

افشاگری‌های جنگ اوکراین؛ شولتس و ماکرون به سیم آخر زدند!
نیروهای اوکراینی در حوالی «باخموت» – ۲۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۳۰ آذر)

اولاف شولتس با تاکید بر رد درخواست اوکراین برای موشک‌های تاروس خاطرنشان کرد: آلمان تقریبا بیش از هر کشور دیگری در جهان به اوکراین تسلیحات داده است. آلمان بارها به درخواست‌ها جواب بله گفته و گاها مثل اکنون حق دارد جواب خیر بدهد.

مشکلات بغرنج این روزهای اروپا و اوکراین صرفا به موشک تاروس، کمبود نیروهای اوکراین و اختلاف شولتس – ماکرون مربوط نمی‌شود، زیرا مسئله جنجالی دیگری رخ داده و آن افشای مکالمات افسران ارشد نظامی آلمان درباره کمک به اوکراین جهت حمله به پل کریمه است.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در یک کنفرانس خبری در این خصوص گفت که یکی از شرکت‌کنندگان یک جلسه مقامات بلندپایه ارتش آلمان، از طریق «یک راه ارتباطی غیرمجاز» با این جلسه تماس گرفته بود که منجر به درز یافتن این فایل صوتی شد.

وضعیت میدان نبرد به طور کلی هر روز و هر لحظه برای اوکراین دشوار می‌شود. نیروهای روسیه ابتدا به عنوان دستاورد اصلی جنگ، شهر «آودیوکا» را به کنترل خود درآوردند و حالا شروع به کنترل روستاها و زمین‌های اطراف آن کرده است.

نیویورک تایمز در پایان گزارشش می‌نویسد که معلوم نیست اگر تسلیحات به اوکراین ارسال شوند، آیا این کشور می‌تواند موفقیت کافی در میدان نبرد حاصل کند یا خیر.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋