عضو ناتو کمک‌های نظامی به اوکراین را متوقف می‌کند
13 اسفند 1402 - 0:35
شناسه : 287351
0

وزیر امور خارجه اسلواکی با اعلام موضع کشورش درباره اعزام نیروهای نظامی به اوکراین،‌گفت کشورش دیگر قصد ندارد به کی‌یف کمک‌های نظامی ارائه کند. به گزارش مادوند، «یورای بلانار» وزیر امور خارجه اسلواکی امروز(شنبه) گفت که این کشور نیروهای نظامی خود را به اوکراین نمی‌فرستد و دیگر کمک‌های نظامی نیز به کی‌یف عرضه نخواهد کرد. […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر امور خارجه اسلواکی با اعلام موضع کشورش درباره اعزام نیروهای نظامی به اوکراین،‌گفت کشورش دیگر قصد ندارد به کی‌یف کمک‌های نظامی ارائه کند.

به گزارش مادوند، «یورای بلانار» وزیر امور خارجه اسلواکی امروز(شنبه) گفت که این کشور نیروهای نظامی خود را به اوکراین نمی‌فرستد و دیگر کمک‌های نظامی نیز به کی‌یف عرضه نخواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر این کشور نیز دوشنبه گذشته گفته بود که بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو در حال بررسی اعزام نیرو به اوکراین هستند اما کشور او برنامه‌ای برای این کار ندارد.

در همین راستا، بلانار در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست انجمن دیپلماسی آنتالیا گفت: «ما هیچ سربازی به خاک اوکراین اعزام نخواهیم کرد. به این دلیل که این اقدام ممکن است موجب گسترش بیشتر درگیری شود و ما نمی‌خواهیم این اتفاق رخ دهد».

او افزود، براتیسلاوا تسلیحاتی نیز به اوکراین عرضه نخواهد کرد.

بلانار بیان کرد: «ما عرضه بسته کمک‌های نظامی دیگری را نیز به اوکراین متوقف کردیم که ارزش آن حدود ۴۰ میلیون یورو بود، چون همان طور که گفتم، راهکاری نظامی (برای این مناقشه) نمی‌بینیم».

با این حال، وزیر امور خارجه اسلواکی گفت که این کشور به اوکراین کمک‌های انسانی عرضه خواهد کرد.

اظهارات بلانار در پی این مطرح می‌شود که «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه پس از نشستی درباره اوکراین به میزبانی پاریس، گفت که رهبران کشورهای غربی درباره احتمال اعزام نیروهای نظامی به اوکراین گفت‌وگو کرده‌اند اما با وجود این که در این باره اتفاق نظری حاصل نشده است، نمی‌توان این احتمال را نادیده گرفت.

مقامات کشور آلمان، فورا، در این باره شفاف‌سازی کرده و گفتند هیچ اتفاق نظری در این باره حاصل نشده است و آلمان هیچ گاه به اوکراین نیروهای رزمی اعزام نخواهد کرد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋