ریاض المالکی: راه پایان جنگ غزه به رسمیت شناختن کشور فلسطین است
13 اسفند 1402 - 0:33
شناسه : 287338
0

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد به رسمیت شناختن کشور فلسطین تنها راهکار پایان دادن به جنگ غزه است. به گزارش مادوند، «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (شنبه) گفت که کشورهای اروپایی باید به منظور رسیدن به راهکاری برای پایان دادن به جنگ غزه، کشور فلسطین را به رسمیت […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد به رسمیت شناختن کشور فلسطین تنها راهکار پایان دادن به جنگ غزه است.

به گزارش مادوند، «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (شنبه) گفت که کشورهای اروپایی باید به منظور رسیدن به راهکاری برای پایان دادن به جنگ غزه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

خبرگزاری آناتولی در این باره گزارش داد که المالکی در کنفرانسی خبری در نشست انجمن دیپلماسی آنتالیا که هم‌اکنون در حال برگزاری است، گفت که «این کشورها باید خودشان ابتکار عمل را به دست بگیرند و باید کار را از به رسمیت شناختن کشور فلسطین آغاز کنند.»

المالکی افزود: ایرلند باید پیشقدم شود. ملت ایرلند خواستار این امر بوده‌اند، پارلمان ایرلند نیز طرح آن را تصویب کرده است و در حال حاضر، این دولت ایرلند است که باید این اقدام را انجام دهد.

این دیپلمات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تاکید کرد که «تنها نهاد مشروعی که در غزه فعالیت خواهد کرد و به فعالیت خود ادامه خواهد داد، تشکیلات خودگردان فلسطین است.»

مالکی درباره ادعاهای رژیم صهیونیستی راجع به در دست گرفتن کنترل غزه گفت: نتانیاهو شهروند غزه و رهبر منتخب مردم فلسطین درغزه نیست که بخواهد تصمیم بگیرد و تعیین کند چه کسی باید غزه را اداره کند.

المالکی: راه پایان جنگ غزه به رسمیت شناختن کشور فلسطین است
کمبود مواد غذایی در غزه در نتیجه محاصره انسانی توسط رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از کشورهای جهان اسلام و جامعه بین‌المللی خواست موضع شفافی اتخاذ کرده و تلاش‌های چندین ساله رژیم صهیونیستی برای تغییر دادن این وضعیت را بر هم بزنند.

مالکی و «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است، روز سه‌شنبه، به آنکارا سفر کنند.

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این سفر بازتاب روابط کاری بسیار خوب دو کشور است. ترکیه کمک‌های انسانی به غزه می‌فرستد که جای قدردانی دارد.

او همچنین از مواضع سیاسی پیشین ترکیه «در محکومیت قساوت‌ها، جنایات و نسل‌کشی اسراییل در غزه» نیز تمجید کرد.

در پی عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر که توسط گروه حماس علیه رژیم صهیونیستی انجام شده و منجر به کشته شدن هزار و ۲۰۰ نفر و به اسارات درآمدن ۲۴۰ نفر از ساکنان اراضی اشغالی شد، رژیم صهیونیستی حملات تلافی‌جویانه‌ای را با هدف «نابودی» حماس که یکی از گروه‌های جنبش مقاومت فلسطین است، علیه شهر غزه آغاز کرد.

المالکی: راه پایان جنگ غزه به رسمیت شناختن کشور فلسطین است
ویرانی‌های گسترده در غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی

در پی این حملات، تا کنون، بیش از ۳۰ هزار فلسطینی کشته‌ شده و بیش از ۷۱ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

رژیم صهیونیستی همچنین نوار غزه را در محاصره انسانی قرار داده و جمعیت این منطقه که بیشترشان از خانه‌های خود آواره شده‌اند،‌ از نبود غذا، آب آشامیدنی، دارو و تجهیزات پزشکی در میان ویرانی گسترده زیرساخت‌های حیاتی، در رنج هستند.

حملات این رژیم منجر به آوارگی ۸۵ درصد از جمعیت غزه و ویرانی ۶۰ درصد از زیرساخت‌های این منطقه شده است.

رژیم اشغالگر قدس در دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه) به نسل‌کشی متهم شده است. این دادگاه در ماه ژانویه در حکمی اولیه از تل‌آویو خواست به اقدامات مرتبط با نسل‌کشی پایان داده و اقداماتی در راستای تضمین رسیدن کمک‌های انسانی به جمعیت غیرنظامیان در غزه انجام دهد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋