چرا پنتاگون نمی‌تواند به تلفات غیرنظامیان در حملات آمریکا پایان دهد؟
11 بهمن 1400 - 0:02
شناسه : 28564
0

“پس از حمله ناشیانه پهپادهای آمریکایی در سال گذشته میلادی که منجر به کشته شدن ۱۰ عضو یک خانواده افغان شد، پنتاگون طرح جدیدی را برای کاهش تلفات غیرنظامیان در جنگ‌های خارجی آمریکا اعلام کرده است. وزارت دفاع آمریکا یک مرکز عالی حفاظت از غیرنظامیان را برای توسعه سیاست‌ها و قوانین، ایجاد الزامات جدید برای […]

ارسال توسط :
پ
پ

“پس از حمله ناشیانه پهپادهای آمریکایی در سال گذشته میلادی که منجر به کشته شدن ۱۰ عضو یک خانواده افغان شد، پنتاگون طرح جدیدی را برای کاهش تلفات غیرنظامیان در جنگ‌های خارجی آمریکا اعلام کرده است. وزارت دفاع آمریکا یک مرکز عالی حفاظت از غیرنظامیان را برای توسعه سیاست‌ها و قوانین، ایجاد الزامات جدید برای گزارش‌دهی و قرار دادن این موضوع در اولویت برنامه‌ریزی جنگی ایجاد خواهد کرد.”

به گزارش مادوند، نشریه “د ویک” در تحلیلی به قلم جوئل ماتیس، تحلیلگر این نشریه نوشت: «لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در یادداشتی خطاب به مقامات ارشد دفاعی کشورش گفت که پیشگیری از مرگ افراد بی‌گناه “یک ضرورت استراتژیک و اخلاقی است”.

این قابل ستایش است. من فقط مطمئن نیستم که آیا قوانین جدید موثر خواهند بود یا خیر.

نشریه نیویورک تایمز اخیراً مجموعه‌ای از گزارش‌های تحقیقی را با تمرکز بر جنگ آمریکا علیه داعش در سوریه تهیه کرد و به موجب آنها تعدادی از حوادثی که در جریان آنها غیرنظامیان کشته یا تهدید شدند، مستند کرد. در سال ۲۰۱۷ حمله‌ای به سدی صورت گرفت که جان ده‌ها هزار نفر از مردم ساکن در پایین دست آن را به خطر انداخت و همچنین در سال ۲۰۱۹ یک بمباران منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی سوری شد. هر دو رویداد بخشی از الگوی گسترده‌تر اقدام نیروهای آمریکایی در به کارگیری نیروی مرگبار ، تنها با کمترین میزان تبعیض بین شبه‌نظامیان تروریست و غیرنظامیانی که مستحق حفاظت بودند، هستند.

در هر یک از آن موارد مشکل فقدان مقررات نبود. در واقع، سد حاضر در سوریه به صراحت در لیست “ممنوعیت حمله” که توسط نیروهای آمریکایی و متحدان آنها نگهداری می‌شد، قرار داشت. در عوض، نشریه تایمز در ماه دسامبر فاش کرد، اپراتورهای آمریکایی اغلب به دلایل غیرموجه از بابت دفاع از خود “که آنها را قادر به اقدام سریع بدون کمترین تردید یا نظارت حتی در صورت فاصله چندین کیلومتری اهدافشان از هر نبردی می‌کند” اشاره کردند.

یکی از مشاوران سابق پنتاگون به این روزنامه گفت: “توسل به بهانه دفاع شخصی مناسب‌تر و گرفتن تاییدیه برای آن راحت‌تر است.”

این طرز دور زدن قوانین در جنگ معمول است. آمریکا قوانین و معاهداتی علیه شکنجه دارد؛ وکلای باهوش پس از ۱۱ سپتامبر راهی برای نادیده گرفتن آنها پیدا کردند و در واقع، انجام این کار را ضروری می‌دانستند. به این ترتیب سربازان آمریکایی مظنون به ارتکاب جنایات جنگی یا محکوم شده از بابت آن، در فاکس نیوز مورد تجلیل قرار می‌گیرند و حتی گاهی اوقات توسط روسای جمهور مورد عفو قرار می‌گیرند. نیروهای آمریکایی به خارج از کشورشان می‌روند تا از طرف ما با دشمنان کشور بجنگند – که به ما گفته می‌شود این برای آزادی و امنیت ماست – بنابراین ما به طور طبیعی تمایل داریم که به آنها امتیاز شک و تردید را داده یا حتی آنها را تشویق کنیم به این که رفتاری غیر مسئولانه و غیر اخلاقی در قبال قوانین داشته باشند. مرگ و جراحت غیرنظامیان نتایج طبیعی آن است.

شاید تلاش‌های لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به ثمر بنشیند. همانطور که رایان کوپر، از همکاران من، اشاره کرده است، دولت بایدن به طور گسترده سطح حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را کاهش داده است. اما تاریخ نشان می‌دهد که هر جا جنگ اتفاق می‌افتد، غیرنظامیان رنج می‌برند و می‌میرند. اصلاح اندک قوانین بروکراتیک احتمالاً آن وضعیت را تغییر نخواهد داد.»

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋