سردار سلیمانی:  وظیفه ما آشناسازی نسل جوان با تاریخ گذشته است
31 شهریور 1402 - 0:14
شناسه : 274126
1

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در جبهه شمالشرق کشور گفت: هیچ یک از مشکلات بزرگ ایران چه در زمان انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس حل نشد مگر به اذن الله، منویات داهیانه رهبران انقلاب و همراهی جانانه مردم ایران. سردار مرتضی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مادوند با اشاره به دیدار […]

ارسال توسط :
پ
پ

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در جبهه شمالشرق کشور گفت: هیچ یک از مشکلات بزرگ ایران چه در زمان انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس حل نشد مگر به اذن الله، منویات داهیانه رهبران انقلاب و همراهی جانانه مردم ایران.

سردار مرتضی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مادوند با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس، گفت: دفاع و مقاومت در دوران دفاع مقدس با قرار گرفتن جانانه مردم در کنار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شکل و شمائل جدیدی پیدا کرد که مقامات، سیاستمداران و ارتش‌های کلاسیک دنیا تا آن زمان، نمونه آن را تجربه نکرده بودند.

وی گفت: در آن مقطع زمانی برخی جریان‌های سیاسی به حاکمیت انتقاد می‌کردند که چرا مردم را با دست خالی و بدون آموزش‌های نظامی به جبهه می‌فرستید و جلوی توپ و تانک ارتش بعثی قرار می‌دهید، این کار منطق ندارد اما همین نیروهای مردمی در کنار نیروهای کلاسیک ارتش و ژاندارمری، هم سپاه پاسداران را ساختند و هم بسیج مردمی را سامان دادند و بهترین دفاع را از کشور داشتند و هم در برابر دشمن قاطعانه ایستادند. به اذعان رسانه‌ها و سیاستمداران غربی ایستادگی، دفاع و حضور مردم در جبهه‌های جنگ حیرت جهانیان را برانگیختند.

سلیمانی، مردم را ستون ثابت انقلاب اسلامی در مدیریت کردن حوادث طبیعی، آسیب‌های اجتماعی، آشوب‌های خیابانی و جنگ‌های ترکیبی دشمنان طی سال‌های پس از دوران دفاع مقدس دانست.

این فرماندهان دوران دفاع مقدس در جبهه شمالشرق کشور نقش معنوی رهبری و اجماع نیروهای مردمی با پشتوانه‌های الهی در به‌سامان کردن ناامنی‌های داخلی را مورد اشاره قرار داد و افزود: موسس و متولی ناهنجاری‌ها و ناامنی‌های داخلی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون آمریکا و سایر کشورهای استکباری بوده و هستند به بیان روشن‌تر هیچ یک از مشکلات بزرگ ایران چه در زمان انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس حل نشد مگر به اذن الله، منویات داهیانه رهبران انقلاب و حضور جانانه مردم ایران.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با صدور فرهنگ مقاومت به ملت‌های مظلوم و ستمدیده الگویی را به جهان ارائه کرد که این الگو به آنان قدرت مقاومت و ایستادگی مستمر را داد. به قول حضرت آقا فرهنگ دفاع منجر به فرهنگ مقاومت شد و فرهنگ مقاومت آثار خودش را در ایران و سایر کشورهای ستمدیده جهان به نمایش گذاشته و می‌گذارد.

سلیمانی گفت: امیدوارم بتوانیم این فرهنگ را حفظ کنیم و بتوانیم به خوبی برای نسل جوان تبیین کنیم. نسل جوان حتما و حتما قادرند در مسیر تحقق جزییات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ساختن  ایرانِ نیم قرن آینده مشارکت موثر داشته باشند. وظیفه ماست که نسل جوان را با تاریخ گذشته خودش آشنا کنیم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋