رحیمی: مبادله زندانیان بر اساس رعایت حقوق بشر انجام شد
29 شهریور 1402 - 0:14
شناسه : 273505
0

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عملکرد دستگاه دیپلماسی در تبادل زندانیان و آزادسازی پول‌های بلوکه شده را خوب ارزیابی کرد و گفت: روند مبادله زندانیان بر اساس رعایت حقوق بشر و دیدگاه بشردوستانه و در راستای اعتمادسازی بین دو طرف انجام شد. جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با مادوند، گفت: […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عملکرد دستگاه دیپلماسی در تبادل زندانیان و آزادسازی پول‌های بلوکه شده را خوب ارزیابی کرد و گفت: روند مبادله زندانیان بر اساس رعایت حقوق بشر و دیدگاه بشردوستانه و در راستای اعتمادسازی بین دو طرف انجام شد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با مادوند، گفت: روند گام به گام اعتمادسازی بین ایران و غرب و ایران و آمریکا در حال انجام است که بخشی از آن مربوط به تبادل زندانیان نیز می‌شود. این موضوع مورد درخواست غرب بوده و ایران هم متقابلا زندانیانی در اروپا و آمریکا داشته که تبادل همچون همه تبادل‌های زندانیان با کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه هیچ رابطه‌ای بین آزادسازی پول‌های ایران و بحث آزادی زندانیان وجود ندارد، گفت: روند مبادله زندانیان بر اساس رعایت حقوق بشر و دیدگاه بشردوستانه و در راستای اعتمادسازی بین دو طرف است، اما اینکه آمریکایی‌ها پول‌های بلوکه شده ما را آزاد کردند، نیازی است که غرب دارد تا بتواند دریچه‌ای به مذاکره، گفت‌وگو و توافق با ایران باز کند.

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: یکی از درس‌هایی که ایران همیشه مطرح کرده، این بوده که باید غرب حسن نیت خود را نشان دهد. غرب نمی‌تواند توقع داشته که ما تعهدات خود را در قالب برجام انجام دهیم اما آنها هیچ اقدامی انجام ندهند. یکی از خواسته ایران این بوده که به نشانه حسن نیت پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شود و غرب هم این را پذیرفت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین عملکرد دستگاه دیپلماسی در تبادل زندانیان و آزادسازی پول‌های بلوکه شده را خوب توصیف کرد و گفت: اغتشاشات پارسال غربی‌ها را دچار خطای محاسباتی کرد. آنها فکر می‌کردند جمهوری اسلامی تضعیف شده و آسیب اساسی دیده است. دستگاه دیپلماسی در آن شرایط مذاکره کرد و بحث را به نتیجه رساند که کار ارزشمندی است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه سالگرد اغتشاشات با آرامش طی شد، غرب را در موضع ضعیف‌تری قرار می‌دهد و وادار می‌کند در روند مذاکرات جدی‌تر و با شرایط برابرتر با ایران گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋