12 مرداد 1402 - 22:35
شناسه : 268414
0

چندین اعضای محافظه‌کار پارلمان انگلیس و سازمان‌های غیردولتی اعلام کردند، اگر دولت این کشور اقدام به شفاف‌سازی نکند، بیش از نیمی از اوکراینی‌ها که به‌واسطه طرح “اسکان مجدد پناهجویان” به انگلیس رفته‌اند باید تا سپتامبر ۲۰۲۵ این کشور را ترک کنند. به گزارش مادوند، روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد، حدود ۱۸۲ هزار و ۱۰۰ تن […]

ارسال توسط :
پ
پ

چندین اعضای محافظه‌کار پارلمان انگلیس و سازمان‌های غیردولتی اعلام کردند، اگر دولت این کشور اقدام به شفاف‌سازی نکند، بیش از نیمی از اوکراینی‌ها که به‌واسطه طرح “اسکان مجدد پناهجویان” به انگلیس رفته‌اند باید تا سپتامبر ۲۰۲۵ این کشور را ترک کنند.

به گزارش مادوند، روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد، حدود ۱۸۲ هزار و ۱۰۰ تن از اوکراینی‌ها از فوریه ۲۰۲۲ وارد خاک انگلیس شده‌اند و بر اساس این طرح امکان سه سال اقامت آن‌ها در این جزیره وجود دارد اما با توجه به شرایط نامعلوم جنگ اوکراین و عدم تمایل اکثر این پناهجویان برای بازگشت، برخی اعضای محافظه‌کار پارلمان از دولت ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس خواستند تا اقدامی در این راستا انجام دهد.

باب سیلی، محافظه‌کار انگلیسی که ریاست گروه پارلمانی انگلیس در امور اوکراین را برعهده دارد، ضمن اینکه از ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت خواست تا به اوکراینی‌ها “شفافیت و تضمین مهم” ارائه دهد، گفت: از آنجایی که برخی‌ها بچه دارند و بچه‌ها مشغول تحصیل در مدارس هستند، باید به آن‌ها اجازه دهیم برنامه‌ریزی کنند.

در این میان سِر رابرت باکلند، وزیر دادگستری کابینه بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق انگلیس خواستار اعطای وضعیت دائمی به اوکراینی‌ها شد. او گفت: طرح‌های سفارشی و اختصاصی که برای وضعیت به‌ویژه فوری و بی‌سابقه ایجاد شده، نیازمند پاسخی سفارشی و اختصاصی بیشتر است.

وی تصریح کرد، یک سری مواردی با درجه قطعیت بالا وجود دارند که می‌تواند مسئله کمبود شهروندی کامل را متوقف کند.

کیت براون، رئیس موسسه خیریه “ری‌ست” گفت: اوکراینی‌های بی‌خانمان شروع به بازسازی زندگی خود در انگلیس کرده‌اند. آن‌ها زبان انگلیسی می‌آموزند و شغل پیدا می‌کنند. موسسه “ری‌ست” با دولت بر سر طرح “خانه‌هایی برای اوکراین” همکاری کرده است.

استان بنش، مدیر موسسه خیریه مستقر در انگلیس که از اوکراینی‌ها حمایت می‌کنند، گفت: زیرساخت‌ها در اوکراین به کلی نابود شده است. حتی اگر اوکراین پیروز شود، منابع کافی برای بازگشت همه اوکراینی‌ها وجود ندارد. بنابراین اگر برنامه بازگشت آن‌ها مدنظر است، بهتر است این رویه کُندتر و یا با افرادی که تمایل به بازگشت دارند، انجام شود.

یک موسسه مستقل اوکراینی در ماه ژوئن اعلام کرد، حدود ۸.۶ میلیون اوکراینی که در پی حمله روسیه به این کشور از اوکراین فرار کرده‌اند، قصد بازگشت به کشور را ندارند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋