گاردین: یهودیان آمریکا نسبت به تل‌آویو دچار تردید شده‌اند
04 مرداد 1402 - 22:35
شناسه : 264607
0

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت، یهودیان آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی دچار تردید شده‌اند و از واشنگتن می‌خواهند برای جلوگیری از گسترش شهرک‌سازی‌ها حمایت خود را از این رژیم محدود کند. به گزارش مادوند، این روزنامه گزارش کریس مک‌گریل، خبرنگار خود در نیویورک را منتشر کرد که در آن گفته است:  تغییر بزرگی در میان […]

ارسال توسط :
پ
پ

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت، یهودیان آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی دچار تردید شده‌اند و از واشنگتن می‌خواهند برای جلوگیری از گسترش شهرک‌سازی‌ها حمایت خود را از این رژیم محدود کند.

به گزارش مادوند، این روزنامه گزارش کریس مک‌گریل، خبرنگار خود در نیویورک را منتشر کرد که در آن گفته است:  تغییر بزرگی در میان یهودیان آمریکا در حال رخ دادن است، یهودیان زیادی به خصوص جوانانی هستند که از هر کار اسرائیل چشم و گوش بسته حمایت نمی‌کنند. مردم این واقعیت را می‌پذیرند که شما می‌توانید یهودی باشید و در عین حال از اسرائیل انتقاد کنید؛ اما هنوز اقدامات برای جلب توجه آمریکایی‌ها درباره اشغالگران، حملات نظامی اسرائیل به کرانه باختری و غزه و گسترش بی‌وقفه شهرک سازی، سیاست واشنگتن را در حمایت از اشغالگر تغییر نداده است.

میشل گلدبرگ، تحلیلگر روزنامه نیویورک تایمز گفت: «هرچقدر هم که اسرائیل از هنجارهای لیبرال دموکراسی منحرف شود، وقتی پای سیاست آمریکا در میان باشد، این انحراف اسرائیل همچنان با پرده ضخیمی از تابوها پوشانده می‌شود.»

مایک لوینسون که ۴۰ سال است علیه سیاست‌های اشغالگران فعالیت می‌کند، گفت: نگرش نسبت به اسرائیل در طول سال‌ها تغییر کرده است تا جایی که بسیاری از آمریکایی‌ها اعم از یهود و غیریهود نزاع میان اسرائیل و فلسطین را از منظر آزادی‌های مدنی می‌بینند. آنها رسانه‌های اجتماعی را دنبال می‌کنند و اطلاعاتی را که از خاورمیانه می‌آید جستجو می‌کنند و اصلاً نیازی به تکیه بر رسانه‌های جمعی ندارند. آنها در مورد آنچه از سیاستمداران و گروه‌های یهودی جریان اصلی می‌شنوند، شک دارند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که لوینسون درست می‌گوید؛ نظرسنجی گالوپ که در اوایل سال جاری انجام شد، نشان داد که برای اولین بار دموکرات‌ها با اختلاف ۱۱ درصدی با فلسطینی‌ها بیشتر از اسرائیلی‌ها همدردی می‌کنند که تغییر قابل توجهی نسبت به دهه قبل است.

در سال ۲۰۲۱، موسسه رای دهندگان یهودی یک نظرسنجی را انجام داد که نشان داد ۵۸ درصد از یهودیان آمریکایی از محدودیت‌های حمایت نظامی ایالات متحده برای جلوگیری از استفاده رژیم صهیونیستی از آن برای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری حمایت می‌کنند.

یک سوم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی با این موضوع موافق بودند که رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها مشابه نژادپرستی در ایالات متحده است، درصدی که بسیاری از رهبران یهودی آمریکایی را شوکه کرد.

گاردین نوشت: بخشی از این تغییر ناشی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و پخش گسترده کلیپ‌های ویدئویی از حملات اسرائیل به غزه و کرانه باختری، اخراج گسترده فلسطینی‌ها در جنوب الخلیل و حملات شهرک‌نشینان مسلح به روستاها و شهرهای فلسطینی است.

این روزنامه انگلیسی نوشت: سیاست‌های نخست‌وزیر اشغالگر برای ممانعت از تشکیل کشور فلسطین و موافقت تندروها با تصویب پروژه الحاق کرانه باختری موجب شد توجیهات اسرائیل درباره اقداماتش از جمله اینکه با تروریسم مبارزه می‌کند، نادیده انگاشته شود.

این روزنامه نوشت: همه اینها موجب می‌شود، سازمان‌های حقوق بشر اسرائیلی و خارجی به راحتی اعلام کنند که اسرائیل سیستم آپارتاید را علیه فلسطینی‌ها اعمال می‌کند و تظاهرکنندگان ۲۰ ژوئیه در میدان هرالد در منهتن نیویورک اطمینان داشتند که به زودی سیاست ایالات متحده در قبال اسرائیل تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋