انتخابات اسپانیا؛ اپوزیسیون اول شد اما به اکثریت قاطع نرسید
02 مرداد 1402 - 21:22
شناسه : 263663
0

نتایج انتخابات پارلمانی اسپانیا نشان می‌دهد که با وجود پیروزی اپوزیسیون، هیچ یک از احزاب موفق به کسب اکثریت نشده‌اند و آینده دولت بعدی این کشور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به گزارش مادوند، به نقل از پایگاه خبری یورونیوز، با شمارش ۹۹ درصد از آرای انتخابات پارلمانی اسپانیا که روز یکشنبه برگزار شد، […]

ارسال توسط :
پ
پ

نتایج انتخابات پارلمانی اسپانیا نشان می‌دهد که با وجود پیروزی اپوزیسیون، هیچ یک از احزاب موفق به کسب اکثریت نشده‌اند و آینده دولت بعدی این کشور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش مادوند، به نقل از پایگاه خبری یورونیوز، با شمارش ۹۹ درصد از آرای انتخابات پارلمانی اسپانیا که روز یکشنبه برگزار شد، پیداست که با وجود پیروزی حزب محافظه‌کار «مردم»، این حزب به اکثریت لازم برای تشکیل دولت دست نیافته است.

این در حالی است که نظرسنجی‌های پیش از انتخابات حاکی از پیروزی حزب مردم با حمایت حزب راست‌گرای «بُکس» بود، اما عملکرد این حزب راست‌گرا نه‌تنها نسبت به انتخابات ۲۰۱۹ بهتر نبود، بلکه ضعیف‌تر هم شد.

حزب اپوزیسیون «مردم» با ۱۳۶ کرسی در صدر جدول قرار دارد و حزب حاکم «کارگران سوسیالیست اسپانیا» با ۱۲۲ کرسی در رتبه دوم ایستاده است. حزب چپ «سومار» ۳۱ کرسی به دست آورد و بُکس ۳۳ کرسی را از آن خود کرد. بدین ترتیب، گرچه انتظار می‌رفت جریان راست اسپانیا پیروز شود، اما تنها ۱۶۹ کرسی (۳۳+۱۳۶) به دست آورد. بلوک چپ هم در این انتخابات ۱۵۳ کرسی (۳۱+۱۲۲) به دست آورد و به اکثریت قاطع (۱۷۶ کرسی) برای تشکیل دولت دست نیافت.

«آلبرتو نونیِز فِیخو» با حزب مردم پیروز انتخابات شد، اما باتوجه‌به عملکرد ضعیف حزب بُکس که ۱۹ کرسی سابق خود را هم در این انتخابات از دست داده، فیخو راه دشواری برای تشکیل دولت در پیش دارد.

او با حضور در پایگاه انتخاباتی خود گفت: بر اساس نظر اکثر اسپانیایی‌ها، مذاکره برای تشکیل دولت را آغاز می‌کنم.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر کنونی اسپانیا و رهبر حزب «کارگران سوسیالیست اسپانیا» برای کسب اکثریت قاطع و تشکیل دولت باید با حزب استقلال‌طلب کاتالان به رهبری «کارلوس پوجدمون» ائتلاف کند.

در پی عملکرد ضعیف حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا و شریک کوچک‌ترش در ائتلاف حاکم در انتخابات منطقه‌ای ماه مه، پدرو سانچز انتخابات زودهنگام را برای ۲۳ ژوئیه (یکشنبه) برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋