رزمایش سه‌جانبه ژاپن، کره‌جنوبی و آمریکا به دنبال تحرکات موشکی کره‌شمالی
25 تیر 1402 - 22:38
شناسه : 260182
0

ژاپن، کره‌جنوبی و ایالات متحده چند روز پس از پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما از سوی پیونگ‌یانگ، رزمایش مشترک دفاع موشکی دریایی را برای مقابله با آنچه «تهدیدات هسته‌ای و موشکی» کره‌شمالی خواندند، برگزار کردند. به گزارش مادوند، به نقل از شبکه خبری الجزیره، نیروی دریایی کره‌جنوبی اعلام کرد که رزمایش امروز یکشنبه در آب‌های بین‌المللی […]

ارسال توسط :
پ
پ

ژاپن، کره‌جنوبی و ایالات متحده چند روز پس از پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما از سوی پیونگ‌یانگ، رزمایش مشترک دفاع موشکی دریایی را برای مقابله با آنچه «تهدیدات هسته‌ای و موشکی» کره‌شمالی خواندند، برگزار کردند.

به گزارش مادوند، به نقل از شبکه خبری الجزیره، نیروی دریایی کره‌جنوبی اعلام کرد که رزمایش امروز یکشنبه در آب‌های بین‌المللی بین کره‌جنوبی و ژاپن انجام شد و ناوشکن‌های مجهز به سیستم‌های راداری «ایجیس» از سه کشور را گرد هم آورد.

یکی از افسران نیروی دریایی کره‌جنوبی گفت که این مانور بر روی تمرین شناسایی و ردیابی یک هدف بالستیک شبیه‌سازی‌شده با کامپیوتر و اشتراک‌گذاری اطلاعات مرتبط متمرکز شد.

کره‌شمالی روز چهارشنبه تازه‌ترین موشک هواسونگ-۱۸ خود را که پیونگ‌یانگ آن را هسته اصلی نیروی حمله هسته‌ای خود توصیف می‌کند، در سواحل شرقی خود شلیک کرد و آن را «هشدار عملی قوی» به دشمنانش خواند.

به گفته کره‌شمالی، این پرتاب موشکی در واکنش به پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز آب‌های منطقه اقتصادی انحصاری این کشور انجام شد. پیونگ‌یانگ همچنین ورود یک زیردریایی آمریکایی با توان هسته‌ای به کره‌جنوبی را محکوم کرده و قول اقدامات بیشتر را داد.

نیروی دریایی کره‌جنوبی گفت که مانورهای مشترک امروز «به عنوان فرصتی برای تقویت توانایی‌های واکنش ارتش ما در برابر موشک‌های بالستیک و بهبود همکاری امنیتی» بین کره‌جنوبی، ژاپن و ایالات متحده بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به طور موثر به تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی با سیستم واکنش قوی ارتش خود و همکاری سه‌جانبه پاسخ خواهیم داد.

ایالات متحده و متحدان آسیایی‌اش برای بهبود سیستم اشتراک‌گذاری اطلاعات خود در مورد موشک‌های کره‌شمالی تلاش کرده‌اند. کره‌جنوبی و ژاپن به طور مستقل با سیستم‌های راداری ایالات متحده مرتبط هستند، اما با سامانه‌های یکدیگر وصل نیستند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋