علما، ستون‌های بنای تمدن ایران اسلامی هستند
15 تیر 1402 - 17:27
شناسه : 255046
0

مادوند/خراسان جنوبی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علما و مربیان الهی در قرون متمادی، ستون‌های بنای تمدن ایران اسلامی بوده‌اند. محمدباقر قالیباف، در پیامی به اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه که امام جمعه زیرکوه آن را روز پنجشنبه در دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه و بزرگداشت آیت الله محمد صادق […]

ارسال توسط :
پ
پ

مادوند/خراسان جنوبی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علما و مربیان الهی در قرون متمادی، ستون‌های بنای تمدن ایران اسلامی بوده‌اند.

محمدباقر قالیباف، در پیامی به اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه که امام جمعه زیرکوه آن را روز پنجشنبه در دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه و بزرگداشت آیت الله محمد صادق اوحدی در شهر زهان قرائت کرد، بیان کرد: اهتمام ایشان به حفظ، غنابخشی و انتقال میراث فکری و معنوی نسل‌های بعد نقش مهمی در ثبات و اعتلای هویتی در این فرهنگ غنی داشته است.

وی اظهار کرد: حضرت آیت الله محمد صادق اوحدی، احیاگر حوزه علمیه زهان یکی از این عالمان مجاهد است که با وجود امکان حضور در حوزه‌های مشهد و قم ولی سیرهای مألوف با توجه به نیاز مردم به ارتباط با علای ربانی، به موطن خویش بازگشتند و عمر با برکتشان را در مسیر هدایت و تربیت طلاب و تبلیغ دین صرف کردند.

رئیس مجلس با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم بزرگداشت ابراز امیدواری کرد که یاد و راه این روحانی وارسته و دلداده اهل بیت (ع) گرامی و پر رهرو باشد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در پیامی به این اجلاسیه که جانشین سازمان اطلاعات سپاه آن را خواند، نوشت: عالمان بزرگ در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام همواره حاملان رسالت الهی و مبلغان حقیقی معارف دین و ستارگان درخشانی هستند که در ظلمات، عزم مسیر هدایت را به پویندگان صراط مستقیم یاد می‌دهند.

وی افزود: تاریخ شیعه سرشار است از روح عالمان مجاهدی که اصوات و کلمات وحی را بر قلب مومنان جاری کردند و بیرق جهاد برافراشتند، با طواغیت جنگیده‌اند و روشنگرانه به تبیین حقایق پرداختند از جمله این عالم فاضل حضرت آیت الله شیخ محمد صادق اوحدی رضوان الله که عالمی اهل فضل، اخلاق حسنه، طبیبی نافذ و صاحب نفوذ، شاعر و ادیبی دردمند، فقید و مجتهدی متواضع و خادم است.

سلامی اظهار کرد: او برای ترویج دین مبین اسلام و گسترش فضیلت و اخلاق و تبیین احکام الهی رنج‌های زیادی کشید و برای اسلام عزیز، ایران بزرگ به ویژه شهرستان زیرکوه اسوه‌ای بزرگ، نورانی و افتخاری بزرگ بود.

فرمانده کل سپاه افزود: تجلیل از این عالم برجسته عرفان، اخلاق، فضیلت و فقاهت قطعا تجلیل از اسلام است و امروز به مراتب نسبت به هشت سال گذشته بشدت نیازمند این اجلاسیه‌ها و برنامه‌ها هستیم.

وی بیان کرد: از خداوند متعال برای همه پرچمداران علم و معرفت و علمای عزیز به ویژه رهبر عظیم الشان، قائد جانباز و حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای آرزوی توفیق و سعادت روزافزون و برای این فقید سعید غفران، رحمت و رضوان الهی را مسئلت دارم.

دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه و بزرگداشت آیت الله محمد صادق اوحدی از علمای برجسته خراسان جنوبی امروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در شهر زهان شهرستان زیرکوه برگزار شد.

انتهای پیام 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋