نمره درخشان برای عملکرد وزارت خارجه در کارنامه دولت سیزدهم
08 تیر 1402 - 0:17
شناسه : 250996
0

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه سیاست خارجی، وزیر امور خارجه دولت سیزدهم عملکرد خوبی داشته و توسعه تعاملات بین‌المللی در سطح منطقه ای و جهانی و تقویت ارتباطات با کشورهای منطقه و شرق آسیا از جمله گام های خوب دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی به شمار می رود. علیرضا […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه سیاست خارجی، وزیر امور خارجه دولت سیزدهم عملکرد خوبی داشته و توسعه تعاملات بین‌المللی در سطح منطقه ای و جهانی و تقویت ارتباطات با کشورهای منطقه و شرق آسیا از جمله گام های خوب دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی به شمار می رود.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با مادوند، در ارزیابی از عملکرد دولت سیزدهم در دو سال گذشته، بیان کرد: دولت سیزدهم از خرداد سال ۱۴۰۰ روی کار آمد و در اوایل شهریور ۱۴۰۰ به طور رسمی قطار دولت به حرکت درآمد. مجلس نیز همراهی خوبی در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت داشت و اکثر وزرای پیشنهادی دولت از مجلس رای اعتماد گرفتند و تنها یک وزیر یعنی وزیر آموزش و پرورش بود که موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نشد.

وی در ادامه اظهار کرد: اما در ادامه مسیر بعضا از مدیرانی در وزارتخانه ها استفاده شد که خیلی تجربه کار مدیریتی در وزارتخانه های مربوطه نداشتند که موجب وارد شدن خسارت هایی به دولت  و سرمایه اجتماعی شد. به دنبال این موضوع برخی از وزارتخانه ها با مشکلاتی مواجه شدند و دستگاه های زیر مجموعه آنان نیز با مشکلاتی مواجه شد. مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا وزارت آموزش و پرورش. در این مقطع زمانی مقداری دولت ترمیم شد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت سیزدهم پاکدست بوده و از افراد سلامتی تشکیل شده است. اراده لازم نیز در این دولت برای پیشبرد امور کشور وجود دارد اما متاسفانه ضعف های موجود باعث شده تا دولت در رسیدن به اهداف خود موفقیت لازم را نداشته باشد اما امیدوار هستیم باتوجه به ترمیمی که در این مدت در برخی از وزارتخانه ها شکل گرفته است در آینده شاهد اتفاقات خوبی برای کشور باشیم تا این سرمایه اجتماعی آسیب دیده ترمیم شود.

وی در ادامه تاکید کرد: عملکرد هر کدام از وزارتخانه ها در جای خود باید مورد بحث قرار گیرد؛ در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی سیاسی، وزیر امور خارجه دولت سیزدهم عملکرد خوبی داشته است. توسعه  تعاملات بین المللی در سطح منطقه ای و جهانی و تقویت ارتباطات با  کشورهای منطقه و شرق آسیا از جمله گام های خوب دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی به شمار می رود. الحاق جمهوری اسلامی ایران به پیمان شانگهای و ارتباطاتی که در منطقه آسیای میانه و اوراسیا شکل گرفته است حاکی از عمکلرد خوب دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی است.

نظری تاکید کرد: به لحاظ گسترش ارتباطات سیاسی و ارتباطات اقتصادی عملکرد وزارت خارجه و دولت سیزدهم جای تحسین دارد و یکی از نمرات درخشان در کارنامه دولت سیزدهم عملکرد خوب وزارت خارجه است. تکمیل خط ارتباطی شمال به جنوب که در این دولت سرعت خوبی پیدا کرده است از دیگر نقاط قوت این دولت به شمار می رود. تکمیل ریل راه آهن در منطقه رشت- آستارا که سال ها بر زمین مانده اقدام خوبی است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋