نماینده سازمان ملل: صلح در سودان جنوبی می‌تواند شکننده باشد
31 خرداد 1402 - 22:32
شناسه : 247678
0

نماینده سازمان ملل متحد در سودان جنوبی نسبت به منحرف شدن توجهات از جدیدترین کشور جهان هشدار داد و گفت که درگیری در سودان نشان می دهد که دستاوردهای صلح چقدر سریع می تواند نابود شود. به گزارش مادوند، به نقل از روسیا الیوم، نیکولاس هایسوم، نماینده سازمان ملل در سودان جنوبی در شورای امنیت […]

ارسال توسط :
پ
پ

نماینده سازمان ملل متحد در سودان جنوبی نسبت به منحرف شدن توجهات از جدیدترین کشور جهان هشدار داد و گفت که درگیری در سودان نشان می دهد که دستاوردهای صلح چقدر سریع می تواند نابود شود.

به گزارش مادوند، به نقل از روسیا الیوم، نیکولاس هایسوم، نماینده سازمان ملل در سودان جنوبی در شورای امنیت گفت، با فرار ۱۱۷ هزار سودانی به سودان جنوبی و ادامه درگیری های خشونت آمیز در سودان، تاثیر این درگیری در جبهه های متعدد گسترش می‌یابد.

وی افزود، دولت سودان و سازمان های انسانی برای بازگرداندن مهاجران به کشورشان که ۹۳ درصد آنها اهل سودان جنوبی هستند، به دلیل محدودیت منابع داخلی با سختی روبرو هستند.

هایسوم گفت، درگیری که از اواسط ماه آوریل در سودان شروع شده، روی اقتصاد شکننده سودان جنوبی تاثیر گذاشته است. قطع ناگهانی واردات از سودان موجب شده دسترسی به کالاهای اساسی برای مردم عادی سودان جنوبی سخت شود. صادرات نفت این کشور هم از طریق بندر دریایی اصلی سودان متوقف شده و این برای کشوری که اقتصادش برپایه نفت است، ویرانگر است‌.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋