محفوظی: دلیل تصویب یک فوریت لایحه عفاف و حجاب، تصویب قانونی خوب و بازدارنده است
27 خرداد 1402 - 17:22
شناسه : 246015
0

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل اینکه لایحه عفاف و حجاب به صورت یک فوریت تصویب شد این است که نمایندگان رأی دادند تا این لایحه در مجلس بیاید و ایرادات آن را رفع کرده و از آن یک قانون خوب، مفید و بازدارنده خارج کنیم. سید مجتبی محفوظی در […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل اینکه لایحه عفاف و حجاب به صورت یک فوریت تصویب شد این است که نمایندگان رأی دادند تا این لایحه در مجلس بیاید و ایرادات آن را رفع کرده و از آن یک قانون خوب، مفید و بازدارنده خارج کنیم.

سید مجتبی محفوظی در گفت و گو با مادوند در رابطه با دلایل تصویب یک فوریت لایحه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما یک فوریت لایحه را تصویب کردیم تا ایرادات این لایحه را برطرف کنیم و این لایحه تبدیل به یک قانون خوب و بازدارنده بشود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: اینکه یک فوریت این لایحه را تصویب کردیم به این معنا نیست که دقیقاً همین لایحه تصویب و تبدیل به قانون شد؛ خیر، تصویب شد که به مجلس بیاید و اولاً کمیسیون های تخصصی مجلس این لایحه را چکش کاری کرده و جرح و تعدیل روی آن انجام دهند و بعد از آن در صحن علنی مجلس ارائه شده و در آنجا نیز جرح و تعدیل روی آن انجام گیرد، بنابراین این لایحه سرآغاز یک قانون است و قانون نیست.

محفوظی در ادامه عنوان کرد: ما رأی دادیم که این لایحه در مجلس بیاید و آن را اصلاح کرده و ایرادات آن را رفع کرده و از آن یک قانون خوب، مفید و بازدارانده خارج کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی گفت: الان قریب به دو ماه است که کل نمایندگان مجلس روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ پیامک از سوی آحاد ملت دریافت می کنند که همه هم متأسفانه با ادبیات و لحن بدی بابت لایحه عفاف و حجاب ما را مورد خطاب و عتاب قرار داده و سرزنش می کنند مبنی بر اینکه ملت مخالف این لایحه است و این لایحه جلوی بی حجابی را نمی گیرد و نواقص زیادی دارد و از ما می خواهند که این لایحه را به طور کل رد کنیم.

وی با بیان اینکه سزاوار نیست که این پیامک ها به نمایندگان فرستاده شود، گفت: مجلس یازدهم مجلس انقلابی است و مجلسی است که اکثریت قاطع نمایندگان هم قوانین کشور و هم قوانین شرع و احکام دین مبین اسلام را سرلوحه کارهایشان قرار داده اند و می توانم بگویم که تقریبا بالای ۹۶ درصد از نمایندگان، افراد دلسوز و فهیمی هستند و به این شکل نیست که بعضی ها فکر می کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به نظرم این پیامک ها از آنجا نشأت می گیرد که اشخاصی نمی‌خواهند قانونی برای بی حجابی و حجاب و عفاف در کشور تصویب شود و اینها را راهبری می کنند، وگرنه آنهایی که متابعت می کنند و پیامک ها را ارسال می کنند، تقریباً می توانم بگویم مورد فریب گروه، حزب و عده ای خاص قرار گرفته اند تا نمایندگان از تصویب یک قانون دست بکشند.

محفوظی در پایان گفت: جلسات متعددی در حال برگزاری است تا بتوانیم قانون خوبی را به تصویب برسانیم.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋