افتتاح ساختمان جدید پارلمان هند؛ مودی مقابل راهبان به خاک افتاد+ فیلم
08 خرداد 1402 - 22:34
شناسه : 238891
0

نخست‌وزیر هند ساختمان جدید پارلمان کشورش را در ضمن اجرای برخی آیین‌های مذهبی هندو که یکی از آنها به خاک افتادن در برابر گروهی از پیروان این مذهب بود افتتاح کرد. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ نارندرا مودی، نخست وزیر هند، روز یکشنبه اقدام به افتتاح ساختمان جدید پارلمان این کشور در […]

ارسال توسط :
پ
پ

نخست‌وزیر هند ساختمان جدید پارلمان کشورش را در ضمن اجرای برخی آیین‌های مذهبی هندو که یکی از آنها به خاک افتادن در برابر گروهی از پیروان این مذهب بود افتتاح کرد.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ نارندرا مودی، نخست وزیر هند، روز یکشنبه اقدام به افتتاح ساختمان جدید پارلمان این کشور در شهر دهلی نو همراه با اجرایی برخی آیین‌های مذهبی هندو کرد؛ ساختمانی که به عنوان یک مجتمع مدرن بخشی از برنامه بزرگ دولت ملی‌گرای هندوی مودی برای تغییر معماری متعلق به دوران استعمارگری بریتانیا در مرکز پایتخت هند است.

دولت هند این ساختمان را در ضمن اجرای یک برنامه تغییر و نوسازی قلب شهر دهلی نو بر مبنای سمبل ها، سنت‌ها و فرهنگ هندی و یک سال قبل از آنکه انتخابات پارلمانی هند برگزار شود افتتاح کرده است.

نخست وزیر هند قبل از افتتاح رسمی این ساختمان، برخی آیین‌های سنتی هندو را  در یک مراسم در خارج از این مجتموع همراه با حضور وزیران ارشد کابینه به اجرا در آورد.

او در جریان این مراسم یک چراغ سنتی هندو را نیز در داخل پارلمان روشن کرد و همزمان با تشویق های بلند مهمانان، مقامات دولتی و قانونگذاران وارد ساختمان پارلمان هند شد، در حالی که بسیاری از این حضار شعار “مودی،مودی” سر می‌دادند.

او در سخنرانی در این افتتاحیه بیان کرد: “این مجتمع جدید سند و مدرکی از خودکفایی هند است.”

۲۰ حزب مخالف هندی این مراسم را تحریم و تاکید کردند، مودی با افتتاح این مجتمع جدید در حالی که باید آنجا توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شد، پروتکلها را نقض کرده است.

ساپریا سول، یک رهبر مخالفان دولت مودی در مصاحبه‌ای گفت: افتتاح این ساختمان جدید پارلمان بدون حضور اپوزیسیون به معنی این نیست که در این کشور دموکراسی وجود دارد. این یک رویداد ناکامل است.

در جریان این مراسم افتتاحیه یک مقام پارلمان هند پیام کتبی دروپادی مورمو، رئیس جمهور هند که در آن او از افتتاح این مجتمع توسط مودی استقبال کرده، قرائت کرد.

ساختمان قبلی پارلمان هند قرار است تبدیل به یک موزه شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋