زلنسکی: هدف از ضد حمله، حمله به قلمروی روسیه نیست
24 اردیبهشت 1402 - 22:33
شناسه : 231316
0

رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (یکشنبه) در برلین گفت که اوکراین خود را برای ضد حمله‌ای برای آزادسازی مناطق تحت کنترل روسیه و نه حمله به خاک روسیه آماده می‌کند. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در نشست خبری با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در برلین گفت: هدف کی‌یف آزادسازی مناطقی […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (یکشنبه) در برلین گفت که اوکراین خود را برای ضد حمله‌ای برای آزادسازی مناطق تحت کنترل روسیه و نه حمله به خاک روسیه آماده می‌کند.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در نشست خبری با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در برلین گفت: هدف کی‌یف آزادسازی مناطقی است که مرزهایشان از نظر بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است.

یک گمانه‌زنی وجود دارد که اوکراین شاید تلاش کند تا مناطقی را در روسیه تصرف کند و از آنها به عنوان ابزار چانه‌زنی برای مذاکرات احتمالی صلح به منظور پایان دادن به جنگ اوکراین استفاده کند.

زلنسکی همچنین گفت: ما به خاک روسیه حمله نمی‌کنیم ما به دنبال آزادسازی اراضی مشروع خود هستیم. ما نه زمان و نه قدرت حمله به روسیه را داریم. ما همچنین سلاحی برای انجام این کار در اختیار نداریم.

رئیس‌جمهوری اوکراین در ادامه گفت: ما برای یک ضد حمله برای آزادسازی مناطقی که به صورت غیرمشروع اشغال شده‌اند، آماده می‌شویم.

زلنسکی با هدف دریافت تسلیحات بیشتر و سایر کمک‌ها با متحدان اوکراین در حال رایزنی و گفت‌وگوست.

چند روز پس از آنکه دولت آلمان بسته جدید کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین به ارزش بیش از ۲.۷ میلیارد یورو را اعلام کرد، زلنسکی در نخستین سفرش به برلین از آغاز حمله روسیه به اوکراین به سر می‌برد.

وی همچنین از شولتس بابت حمایت‌های سیاسی، نظامی و مالی تشکر کرد و گفت، آلمان اکنون پس از آمریکا دومین کشور حامی اوکراین است. زلنسکی در نشست خبری مشترک با شولتس همچنین گفت، اوکراینی‌ها به موفقیت در ضد حمله علیه نیروهای روسی باور دارند و برای این موفقیت آماده‌اند.

وی همچنین ادامه داد، کی‌یف و حامیان غربی‌اش می‌توانند شکست روسیه را در جنگ “برگشت‌ناپذیر” کنند.

صدراعظم آلمان هم گفت، کی‌یف می‌تواند از آلمان انتظار تداوم ارسال کمک را داشته باشد و افزود: ما از شما تا مادامی که لازم باشد، حمایت می‌کنیم.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین گفت، این کشور آماده گفت‌وگو درباره پیشنهادهای خارجی صلح به منظور پایان دادن به حمله روسیه است اما این پیشنهادها باید بر اساس موضع اوکراین و طرح صلح کی‌یف باشد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋