واکنش آمریکا به بحث توسعه میدان گازی در سواحل غزه/ پیش‌شرط اسرائیل برای اجرای پروژه
16 اردیبهشت 1402 - 21:21
شناسه : 227261
0

دولت آمریکا برای نخستین بار از طریق سفارت خود در اراضی اشغالی در مورد بحث‌های مربوط به پروژه توسعه سکوی میدان گازی “مارین” در سواحل نوار غزه اظهار نظر کرد. به گزارش مادوند، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از سفارت آمریکا اعلام کرد: این سفارت‌خانه از این اقدام حمایت می‌کند و از بحث‌های جدید […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت آمریکا برای نخستین بار از طریق سفارت خود در اراضی اشغالی در مورد بحث‌های مربوط به پروژه توسعه سکوی میدان گازی “مارین” در سواحل نوار غزه اظهار نظر کرد.

به گزارش مادوند، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از سفارت آمریکا اعلام کرد: این سفارت‌خانه از این اقدام حمایت می‌کند و از بحث‌های جدید در این زمینه آگاه است و به پیگیری آن‌ها از نزدیک ادامه خواهد داد.

در همین راستا، تساحی هنگبی، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت، بدون بازگشت آرون شائول و هدار گلدن، دو اسیر صهیونیستی در نزد حماس، اجازه ایجاد و اجرای پروژه‌های زیرساختی در نوار غزه داده نخواهد شد.

وی در مصاحبه با شبکه ۱۳ اعلام کرد، پروژه‌های زیادی روی میز است؛ اما طرف مقابل باید بفهمد که بدون بازگشت اسرا و مفقودین، حتی یک گام هم این پروژه‌ها پیش نمی‌رود.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی طی گزارشی از مذاکرات محرمانه میان این رژیم و تشکیلات خودگردان فلسطین برای استخراج گاز میدان گازی مارین در نوار غزه خبر داد.

گفت‌وگوهای داخلی در مورد این میدان گازی که در سواحل غزه قرار دارد به عنوان بخشی از روند سیاسی و امنیتی بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین با میانجیگری آمریکا از سر گرفته شده است.

موضوع توسعه میدان «مارین غزه» محور مذاکراتی بود که در نشست‌های العقبه در اردن و شرم‌الشیخ در مصر میان مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا و با حضور اردن و مصر مطرح شد.

این شبکه اعلام کرد، تصمیم برای استخراج گاز مستلزم تایید رژیم صهیونیستی است و از آنجایی که هیچ “دولتی” برای مدیریت قانونی بر میادین گازی وجود ندارد، راه حل این است که مصر بر این پروژه نظارت کند.

فلسطینی‌ها صاحب اولین میدان کشف شده در مدیترانه شرقی در اواخر دهه نود به نام «غزه مارین» هستند که به دلیل امتناع رژیم صهیونیستی از درخواست فلسطینیان تا به امروز از آن گاز استخراج نشده است.

این میدان در ۳۶ کیلومتری غرب غزه در آب‌های مدیترانه قرار دارد و در سال ۲۰۰۰ شرکت گاز بریتانیا، “بریتیش گاز” آن را توسعه داد و بعد هم در ظاهر از آن به نفع شرکت “رویال داچ شل” کنار کشید. این شرکت هم در سال ۲۰۱۸ میدان مارین را ترک کرد.

ذخایر این میدان ۱.۱ تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی یا ۳۲ میلیارد متر مکعب معادل ظرفیت تولید ۱.۵ میلیارد متر مکعب در سال برای یک دوره ۲۰ ساله برآورد شده است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋