وزیران خارجه ۴ کشور عربی با همتای سوری خود در اردن جلسه برگزار می‌کنند
10 اردیبهشت 1402 - 21:19
شناسه : 224317
0

وزارت خارجه اردن امروز یکشنبه اعلام کرد، این کشور فردا دوشنبه میزبان چهار وزیر خارجه عرب با همتای سوری خود خواهد بود. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، امان فردا میزبان نشست وزیر خارجه عراق، عربستان، مصر و اردن با همتای سوری خود است. در این بیانیه […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزارت خارجه اردن امروز یکشنبه اعلام کرد، این کشور فردا دوشنبه میزبان چهار وزیر خارجه عرب با همتای سوری خود خواهد بود.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، امان فردا میزبان نشست وزیر خارجه عراق، عربستان، مصر و اردن با همتای سوری خود است.

در این بیانیه آمده است، این نشست ادامه نشست مشورتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، اردن، عراق و مصر است که ۱۴ آوریل ۲۰۲۳ در شهر جده عربستان برگزار شد.

طبق این بیانیه، این نشست بنا به تماس‌های این کشورهای عربی با دولت سوریه و در راستای ابتکارعمل اردن برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه برگزار می‌شود.

وزارت خارجه عربستان پس از برگزاری نشست در جده اعلام کرده بود که در این نشست تلاش‌ها برای حل بحران سوریه و بازگشت آن به محیط عربی خود بررسی شد.

نشست امان در حالی برگزار می‌شود که پس از دو سفر فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه به جده و قاهره در ماه آوریل و اقدام دولت عربستان برای بازگشایی کنسولگری خود در دمشق توجه به عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب بیشتر شده است.

این تحولات تقریبا سه هفته پیش از نشست اتحادیه عرب در ریاض است که در ۱۹ مه ۲۰۲۳ برگزار می‌شود.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق درباره نشست فردا در اردن گفت، بغداد آماده هماهنگی با کشورهای جهان برای بازگشت سوریه به محیط عربی خود است. موضع کشورش درباره لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ثابت است و این کار باید براساس یک راه حل سیاسی انجام شود، راه حلی که امنیت و ثبات سوریه را تقویت کند.

الصحاف گفت، عراق از هر تلاشی برای حل بحران سوریه استقبال می‌کند و با قدرت، پایان یافتن این بحران از طریق مسالمت آمیز را حمایت می‌کند.

وی افزود، عراق از بیانیه مشترک سوریه و عربستان استقبال می‌کند و امیدوار است که به تلاش‌های دو کشور در تحکیم همبستگی و همکاری میان دو طرف کمک کند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋