وکیلی: سعه‌صدر حکومت بیشتر از هر رفتار دیگری بر مردم مؤثر است
05 اردیبهشت 1402 - 0:17
شناسه : 222050
0

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر این‌که «سعه صدری که حکومت نشان می‌دهد بیشتر از هر رفتار دیگری بر مردم تأثیر مثبت می‌گذارد»، گفت: نباید اجازه داد این اقدامات جنبه نمادین به خود بگیرد تا خروجی آن به ترمیم اعتماد عمومی منجر شود. محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با مادوند با اشاره به ابلاغ ضوابط […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر این‌که «سعه صدری که حکومت نشان می‌دهد بیشتر از هر رفتار دیگری بر مردم تأثیر مثبت می‌گذارد»، گفت: نباید اجازه داد این اقدامات جنبه نمادین به خود بگیرد تا خروجی آن به ترمیم اعتماد عمومی منجر شود.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با مادوند با اشاره به ابلاغ ضوابط بخشودگی یا تخفیف متناسب با وضعیت مشمولان افرادی که در جریان حوادث اخیر بر اثر رفتارهایی شغل و موقعیت‌شان دچار محدودیت یا ممنوعیت شده است، اظهار کرد: در گذشته هم گفته‌ام آنقدر که عفو و گذشت کائنات را با ما همراه می‌کند،  هیچ نمازی و هیچ عبادتی چنین قدرتی ندارد. سعه صدر و گذشتی که حکومت نشان می‌دهد بیشتر از هر رفتار دیگری بر مردم تأثیر مثبت می‌گذارد و جامعه را هم با خود همراه می‌کند.

وی با بیان این‌که «مردم نگاه به رفتار حاکمان می‌کنند و از آن متأثر می‌شوند»، ادامه داد: مردم اگر از حکومت مهربانی و گذشت و همراهی ببینند در جامعه و نسبت به دیگران نیز عطوفت و رحم و مروت نشان می‌دهند و در عین حال اگر از حکومت، بغض و کینه و سخت‌گیری ببینند، نسبت به یکدیگر سختگیر و کینه‌جو می‌شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: همه ما شنیده‌ایم که می‌گویند لذتی که در عفو است در انتقام نیست. این جمله باید در رفتارهای همه ما تبلور یابد. اگر روزی زندان‌های ما از وجود افراد خالی شد، آن روز باید جشن ملی اعلام و عفو، گذشت و کرامت انسانی ستایش شود.

وکیلی با تاکید بر این‌که «چنین اقداماتی نباید شکل نمادین به خود بگیرد»، تصریح کرد: چنین رخدادها و دستوراتی که منجر به عفو بخشی از افراد می‌شود خوب است اما امیدوارم جنبه سمبلیک یا نمادین به خود نگیرد و خروجی آن به ترمیم اعتماد عمومی و همبستگی بیشتر میان جامعه و مسئولان کمک کند.

وی یادآور شد: مردم باید باور کنند چنین اقداماتی راهبرد نظام است و به همین دلیل مسئولان امر باید مراقب باشند تا به شکلی رفتار نشود که چنین اقداماتی در نگاه مردم به یک امر تشریفاتی بدل شود، بلکه مجموعه این اقدامات باید با حس باورپذیری مردم همراه شود تا به بازگشت اعتماد از دست‌رفته اجتماعی کمک کند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋