پنتاگون افشای اسناد محرمانه درباره جنگ اوکراین را بررسی می‌کند
18 فروردین 1402 - 22:31
شناسه : 214716
0

مقام‌های ارشد دولت بایدن به نیویورک تایمز گفتند، برنامه‌های محرمانه آمریکا و ناتو برای تامین کمک به اوکراین پیش از حمله احتمالی این کشور علیه روسیه در رسانه‌های اجتماعی فاش شده و همین مساله به تحقیقات فوری از سوی پنتاگون برای بررسی این مساله منجر شده است. به گزارش مادوند، این روزنامه امروز (جمعه) و […]

ارسال توسط :
پ
پ

مقام‌های ارشد دولت بایدن به نیویورک تایمز گفتند، برنامه‌های محرمانه آمریکا و ناتو برای تامین کمک به اوکراین پیش از حمله احتمالی این کشور علیه روسیه در رسانه‌های اجتماعی فاش شده و همین مساله به تحقیقات فوری از سوی پنتاگون برای بررسی این مساله منجر شده است.

به گزارش مادوند، این روزنامه امروز (جمعه) و در پی تایید از سوی مقام‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا این مطلب را منتشر کرد.

نمودارهای تحویل تسلیحات پیش‌بینی‌ شده، قدرت نیروها و گردان‌ها و سایر جزئیات مرتبط با ضدحمله بهاری برنامه‌ریزی‌شده اوکراین علیه نیروهای روسی در این سند مشخص شده است.

تحلیلگران نظامی گفته‌اند که این سند که همراه با تصاویرش در رسانه‌های اجتماعی توئیتر و تلگرام منتشر شده نشان دهنده سند اصلاح شده‌ای است که برخی از افراد از آن به عنوان کارزار ارسال اطلاعات نادرست استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد این تغییرات در تخمین‌ مربوط به آمریکایی‌ها از تلفات جنگ اوکراین و سربازان کشته شده روسیه اغراق می‌کند.

با این حال، این افشاگری یک نقض بزرگ اطلاعاتی است که می‌تواند پیامدهای قابل توجهی در جنگ داشته باشد.

معاون سخنگوی پنتاگون به نیویورک تایمز گفت که آنها از گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی آگاه هستند و وزارت امور خارجه در حال بررسی این موضوع است.

مقام‌های دولت بایدن نیز گفته‌اند که برای حذف این پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی مشغولند؛ اما هنوز موفق نشده‌اند.

هیچ طرح جنگی خاصی در این افشاگری مانند زمان، مکان یا نحوه برنامه ریزی اوکراین برای شروع حمله متقابل وجود ندارد و تنها تصویری از آنچه طراحان آمریکایی و اوکراینی معتقدند از اول مارس مورد نیاز است، ارائه شده است. با این حال، این اسناد افشا شده از دید یک برنامه‌ریز جنگ، ژنرال یا تحلیلگر اطلاعاتی روسی، حاوی سرنخ‌های مهمی درباره وضعیت ارتش اوکراین و طرز تفکر متحدان آن است.

به عنوان مثال، این سند نرخ هزینه سیستم‌های موشکی هیمارس را که توسط آمریکا تامین می‌شود، افشا می‌کند.

آمریکا به صورت علنی نگفته که اوکراین با چه سرعتی در حال استفاده از منابع موشکی خود است؛ اما در این اسناد فاش شده این مساله ذکر شده است. همچنین مشخص نیست که چطور این اسناد سر از رسانه‌های اجتماعی درآورده‌اند؛ اما کانال‌های حامی روس آنها را به اشتراک گذاشته‌اند.

این افشاگری نخستین پیروزی چشمگیر مسکو در جنگ اطلاعاتی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋