ماکرون در پکن: چین می‌تواند نقش بزرگی در حل بحران اوکراین ایفا کند
16 فروردین 1402 - 22:31
شناسه : 213586
0

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد که چین به واسطه روابطش با مسکو می‌تواند نقش مهمی در حل بحران اوکراین ایفا کند. به گزارش مادوند به نقل از اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، در کنفرانس مطبوعاتی در پکن درباره بحران اوکراین گفت: با توجه به نزدیک شدن چین و روسیه، چین می‌تواند نقش مهمی در این موضوع […]

ارسال توسط :
پ
پ

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرد که چین به واسطه روابطش با مسکو می‌تواند نقش مهمی در حل بحران اوکراین ایفا کند.

به گزارش مادوند به نقل از اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، در کنفرانس مطبوعاتی در پکن درباره بحران اوکراین گفت: با توجه به نزدیک شدن چین و روسیه، چین می‌تواند نقش مهمی در این موضوع ایفا کند.

ماکرون افزود: «جنگ در اوکراین موازنه‌های جهانی را تغییر خواهد داد».

رئیس‌جمهور فرانسه بر اهمیت گفت وگو با چین در خصوص جنگ اوکراین و پیامدهای آن بر اروپا، خاورمیانه و آفریقا تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در دیدارش با همتای چینی، شی جینپینگ، به بحران اوکراین، ایران، پرونده‌های کره شمالی و همچنین روابط تجاری بین فرانسه و چین خواهد پرداخت.

ماکرون برای سومین بار از زمان تصدی پست ریاست جمهوری به چین سفر می کند. سخنگوی وزارت امور خارجه چین، مائو نینگ، پیشتر گفته بود که رئیس جمهور چین و ماکرون با هدف تعمیق همکاری در زمینه‌های مختلف بین چین، فرانسه و اتحادیه اروپا گفتگو خواهند کرد و توضیح داد که این مذاکرات شامل تبادل نظر در مورد مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای می شود.

آخرین دیدار ماکرون و شی در حاشیه اجلاس G-۲۰ در نوامبر سال گذشته در اندونزی انجام شد و آخرین سفر ماکرون به چین در سال ۲۰۱۸ بود.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋