سران اوکراین و انگلیس درباره وضعیت باخموت گفتگو کردند
26 اسفند 1401 - 22:38
شناسه : 204709
0

رئیس جمهور اوکراین از گفتگوی تلفنی خودش با نخست وزیر انگلیس درباره وضعیت در شهر جنگ‌زده باخموت، شهری که همچنان با نام “آرتیموفسک” شناخته می‌شود، همزمان با گزارشها درباره پیشروی هر چه بیشتر روسیه در آنجا خبر داد. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ارتباط با این […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس جمهور اوکراین از گفتگوی تلفنی خودش با نخست وزیر انگلیس درباره وضعیت در شهر جنگ‌زده باخموت، شهری که همچنان با نام “آرتیموفسک” شناخته می‌شود، همزمان با گزارشها درباره پیشروی هر چه بیشتر روسیه در آنجا خبر داد.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ارتباط با این گفتگو گفت: “گفتگوی خوبی با ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس داشتم. من به او درباره وضعیت در جبهه درگیری و دفاع از شهر باخموت اطلاع دادم و درباره وقایع بین‌المللی اخیر تبادل نظر کردیم. ما همچون همیشه نتایجی ملموس در زمینه افزایش حمایت‌های اقتصادی و نظامی برای اوکراین رقم زدیم. من قدردان موضع تزلزل ناپذیر انگلیس هستم.”

همچنین دفتر ریشی سوناک هم اواخر روز پنجشنبه اعلام داشت، نخست وزیر انگلیس به زلنسکی نسبت به ادامه همکاری نزدیک لندن با فرانسه، آمریکا و استرالیا برای عرضه تسلیحات لازم به کی‌یف اطمینان داد.

علاوه بر آن سوناک نیز به زلنسکی اطلاع داد که تفنگداران دریایی اوکراین اوایل همان روز در مانورهایی سازماندهی شده از سوی ارتش انگلیس شرکت کردند.

در این بیانیه آمده است: “هر دو طرف  موافق بودند، اضافه شدن نیروهای فرانسوی به آن برنامه آموزشی به دادن مزیتی مضاعف به اوکراین در میدان جنگ کمک خواهد کرد.”

شهر باخموت در سمت شمال شهر بزرگ هورلیوکا قرار دارد. این شهر یک مرکز نقل و انتقال مهم تدارکات برای سربازان اوکراینی در دونباس محسوب می‌شود. بیش از شش ماه است که درگیری‌های شدید بر سر شهر باخموت ادامه یافته است. طبق جدیدترین داده‌ها، سربازان روس توانسته‌اند همه جاده‌های آسفالته به مقصد این شهر را یا قطع کرده و یا تحت کنترل آتش خود در بیاورند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋