تقویت ناتو در برابر روسیه، محور دیدار امروز ماکرون و سوناک
19 اسفند 1401 - 22:34
شناسه : 200546
0

نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (جمعه) دیدار می‌کنند تا درباره چالش‌های مشترک از جمله توسعه سلاح‌های پیشرفته برای تقویت ناتو در برابر تهدید روسیه گفت‌وگو کنند. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در پاریس در نشست انگلیس-فرانسه شرکت می‌کنند؛ نشستی که برای […]

ارسال توسط :
پ
پ

نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (جمعه) دیدار می‌کنند تا درباره چالش‌های مشترک از جمله توسعه سلاح‌های پیشرفته برای تقویت ناتو در برابر تهدید روسیه گفت‌وگو کنند.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در پاریس در نشست انگلیس-فرانسه شرکت می‌کنند؛ نشستی که برای نخستین بار در پنج سال گذشته برگزار می‌شود. این نشست همچنین نخستین دیدار دوجانبه رهبران انگلیس و فرانسه از آغاز همه‌گیری کروناست.

در بیانیه لندن آمده است: ماکرون و سوناک قرار است در این دیدار درمورد تقویت مضاعف هماهنگی‌های نظامی دو کشور و همکاری‌های صنعتی توافق کنند؛ از جمله بررسی دقیق توسعه مشترک تسلیحات نقطه‌زن نسل جدید که ناتو برای مقابله با تهدید روسیه به آن احتیاج دارد.

دولت انگلیس با تاکید بر اتحاد دیرینه و عمیق دو کشور، اعلام کرد که این دو همسایه در یک دهه گذشته بیشترین سهم را در توسعه ناتو در میان کشورهای اروپایی داشتند و همچنین تنها متحدان اروپایی هستند که به عنوان عضو دائم در شورای امنیت سازمان ملل حضور دارند.

در این بیانیه آمده است: در نتیجه، انگلیس و فرانسه باید در همکاری با یکدیگر امنیت اروپا را تضمین کنند.

در نشست انگلیس-فرانسه علاوه بر سوناک و ماکرون، هفت وزیر از هر دو این کشورها نیز حضور خواهند داشت از جمله وزرای خارجه، دفاع، اقتصاد، کشور، انرژی، محیط‌زیست و حمل و نقل. گرچه انتظار می‌رود این نشست عمدتاً با محوریت مناقشه اوکراین برگزار شود، اما طرفین مسئله مهاجرت غیر قانونی از کانال انگلیس را هم بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋