گوترش: حقوق زنان در معرض تهدید است
16 اسفند 1401 - 22:33
شناسه : 199053
0

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که حقوق زنان در سراسر جهان در معرض “سوء استفاده، تهدید و نقض قرار دارد” و برابری جنسیتی در مسیر کنونی به مدت ۳۰۰ سال محقق نخواهد شد. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جلسه افتتاحیه کمیسیون وضعیت زنان – نخستین […]

ارسال توسط :
پ
پ

دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که حقوق زنان در سراسر جهان در معرض “سوء استفاده، تهدید و نقض قرار دارد” و برابری جنسیتی در مسیر کنونی به مدت ۳۰۰ سال محقق نخواهد شد.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جلسه افتتاحیه کمیسیون وضعیت زنان – نخستین نهاد جهانی سازمان ملل متحد که برای برابری جنسیتی مبارزه می‌کند – گفت، پیشرفت‌هایی که طی چندین دهه به دست آمده در حال ناپدید شدن است چون “پدرسالاری در حال بازگشت است.”

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به افغانستان که در آن زنان و دختران از زندگی عمومی حذف شده‌اند، گفت: در بسیاری از کشورها حقوق جنسی و باروری زنان به عقب افتاده است. خطر تجاوز و آدم ربایی برای دخترانی که به مدرسه می‌روند در بسیاری از مکان ها وجود دارد. از اوکراین تا منطقه ساحل آفریقا، بحران‌ها و درگیری‌ها بر زنان و دختران اثر گذاشته و اوضاع بدتر می‌شود.

گوترش ادامه داد: سه میلیارد نفر هنوز به اینترنت متصل نیستند که اکثر آنها زنان و دختران در کشورهای در حال توسعه هستند و در کشورهای کمتر توسعه یافته تنها ۱۹ درصد از زنان دسترسی به اینترنت دارند.

وی خواستار اقدام فوری برای برابری قدرت بین زنان و مردان شد.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋