تاکید انصارالله به دفاع از امنیت آب‌های منطقه‌ای یمن
17 دی 1400 - 0:02
شناسه : 18983
0

سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد که این کشور به استفاده از حق کامل برای دفاع از امنیت خود و امنیت آب‌های منطقه‌ای خود اهتمام می‌ورزد. به گزارش مادوند، به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام،  سخنگوی انصارالله یمن در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: همانطور که هر کشوری مشغله دفاع از آب‌های منطقه‌ای خود را […]

ارسال توسط :
پ
پ

سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد که این کشور به استفاده از حق کامل برای دفاع از امنیت خود و امنیت آب‌های منطقه‌ای خود اهتمام می‌ورزد.

به گزارش مادوند، به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام،  سخنگوی انصارالله یمن در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: همانطور که هر کشوری مشغله دفاع از آب‌های منطقه‌ای خود را دارد، یمن نیز قطعاً به استفاده از حق کامل برای دفاع از امنیت و امنیت آب‌های منطقه‌ای خود اهتمام می‌ورزد.
عبدالسلام همچنین خاطرنشان کرد، آنچه اخیراً در آب‌های الحدیده با توقیف یک کشتی نظامی اماراتی رخ داد، تحت تاثیر هیچگونه مناقصه و مسائل رسانه‌ای و سیاسی قرار نمی‌گیرد زیرا آن نبرد کرامت و حاکمیت است و ملت یمن تا آخر به مبارزه خود ادامه می‌دهند.

روز یکشنبه سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از توقیف یک کشتی نظامی اماراتی خبر داد که حامل تجهیزات نظامی بود.

وزارت خارجه قطر توقیف کشتی اماراتی در سواحل استان الحدیده در غرب یمن را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری این کشتی شد.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام مخالفت کامل خود با این اقدام، مدعی شد که این امر مانع حرکت کشتی‌ها، نفتکش‌ها و آزای دریانوردی می‌شود.

این وزارتخانه همچنین بر لزوم پایبندی به توافق‌ها و قوانین بین‌المللی مربوط به دریانوردی در سرتاسر جهان تاکید کرد.

از سوی دیگر، سازمان ملل اعلام کرد، شرایط مربوط به توقیف کشتی اماراتی توسط نیروهای انصارالله یمن “نامشخص” است و این سازمان خواستار احترام به حقوق مربوط به دریانوردی براساس قوانین بین‌المللی است.

در همین راستا، استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی آتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: شرایط مربوط به این رخداد همچنان نامشخص است و سازمان ملل از نزدیک گزارش‌های مربوط به توقیف کشتی‌ اماراتی را دنبال می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما مجددا بر لزوم احترام به حقوق وتعهدات مربوط به دریانوردی براساس قوانین بین‌المللی تاکید می‌کنیم و ما از تمامی طرف‌ها و کشورهای ذی‌ربط در منطقه می خواهیم خویشتنداری کرده و از اتخاذ هرگونه اقدام تنش‌زا ممانعت کنند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋