آمریکا از اسرائیل درباره مشروعیت بخشی به شهرک سازی توضیح خواست/مصر محکوم کرد
24 بهمن 1401 - 22:34
شناسه : 186675
0

مشروعیت بخشی کابینه رژیم صهیونیستی به ۹ کانون شهرک سازی در کرانه باختری واکنش آمریکا و اعتراض مصر را به همراه داشته است. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، منابع مطلع اعلام کردند که سفارت آمریکا در قدس اشغالی، از دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تصمیم یکشنبه شب کابینه امنیتی […]

ارسال توسط :
پ
پ

مشروعیت بخشی کابینه رژیم صهیونیستی به ۹ کانون شهرک سازی در کرانه باختری واکنش آمریکا و اعتراض مصر را به همراه داشته است.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، منابع مطلع اعلام کردند که سفارت آمریکا در قدس اشغالی، از دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تصمیم یکشنبه شب کابینه امنیتی مبنی بر مشروعیت بخشی به ۹ کانون شهرک سازی توضیح خواسته است.

وزارت خارجه مصر نیز در بیانیه‌ای این تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: این تصمیم با قطعنامه‌های سازمان ملل تعارض آشکار دارد و قوانین بین‌المللی مربوطه را نقض می‌کند.

وزارت خارجه مصر همچنین نسبت به عواقب این تصمیم هشدار داد و تاکید کرد که این اقدام اوضاع متشنج در اراضی اشغالی را پیچیده‌تر می‌کند و امنیت و ثبات منطقه را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

این وزارتخانه تاکید کرد که تنها راه آرام کردن اوضاع؛ توقف این اقدامات غیر قانونی و فراهم کردن زمینه بازگشت به مذاکرات با هدف حل و فصل مسئله فلسطین طبق قوانین مشروع بین‌المللی است.

پیش از این شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه امنیتی و سیاسی این رژیم پس از پایان جلسه روز یکشنبه خود تصمیم به حمایت از طرح امنیتی ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم در قدس شرقی گرفته است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت تاکید کرد که بن گویر خواستار مشروعیت‌ بخشی به ۷۷ تجمع شهرک‌نشین در کرانه باختری شده بود؛ اما کابینه امنیتی با مشروعیت‌ بخشی به ۹ تجمع شهرک‌نشین موافقت کرده است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋