هزینه “باورنکردنی” لندن برای مداخله سیاسی در روسیه
15 دی 1400 - 0:06
شناسه : 18217
0

مسکو می‌گوید، انگلیس شبکه‌ای از وابسته‌ها در روسیه ایجاد کرده تا از طریق سیستم اعطای سالانه کمک‌های مالی چند میلیون دلاری، در جامعه مدنی آن نفوذ کنند. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اسناد تازه‌ منتشر شده‌ای که از فعالیت‌های دیپلمات‌های انگلیسی […]

ارسال توسط :
پ
پ

مسکو می‌گوید، انگلیس شبکه‌ای از وابسته‌ها در روسیه ایجاد کرده تا از طریق سیستم اعطای سالانه کمک‌های مالی چند میلیون دلاری، در جامعه مدنی آن نفوذ کنند.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اسناد تازه‌ منتشر شده‌ای که از فعالیت‌های دیپلمات‌های انگلیسی در روسیه پرده‌ برمی‌دارد، گفت: مبالغی که لندن برای نفوذ در سازمان‌های جامعه مدنی و هدایت روند سیاسی روسیه در جهتی مطلوب و مناسب برای انگلیس هزینه می‌کند، باورنکردنی است.  

زاخارووا ضمن متهم کردن لندن به معطوف کردن تمرکزش بر افزایش تنش‌های اجتماعی و دو قطبی‌سازی در داخل روسیه گفت: مقامات انگلیس برای اهدافشان در زمینه بی‌ثبات کردن اوضاع سیاسی در روسیه از طریق حمایت از افزایش فعالیت‌های اعتراضی پول‌های هنگفتی هزینه کرده‌اند.

وی افزود: از وزارت امور خارجه انگلیس می‌خواهیم تا پیش قدم شده و صراحتا به فعالیت‌هایش اذعان کند اگرچه انتظار ندارم این اتفاق بیفتد.

این واکنش مسکو به دنبال سری افشاگری‌های اخیر گروه تحقیقاتی “آندرساید” صورت گرفت.

این گروه تحقیقاتی براساس اسنادی که به دستش رسیده است، گزارش داد: وزارت امور خارجه انگلیس قرار است بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ مبلغ ۱۷ میلیون دلار برای نفوذ در زندگی عمومی در روسیه همسو با منافع لندن هزینه کند.

این اسناد از  سفارت انگلیس در مسکو درز کرده‌اند. در این اسناد تصویری از شبکه وسیعی از سازمان‌های غیردولتی که بودجه یا کمک‌های مالی را از مقامات انگلیسی برای چندین پروژه دریافت کرده‌اند، وجود دارد. لندن همچنین مبلغ هنگفتی برای فعالیت‌های شبکه بی‌بی‌سی در جهان روس‌زبان هزینه کرده است.

پروژه‌های اصلی برای آموزش مستقیم رهبران جامعه مدنی روسیه در انگلیس و همچنین ایجاد یک گروه “حامی انگلیس” در بین سران و نخبگان روسی است. این در حالی است که انگلیس هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋