چاووش‌اوغلو: ترکیه مخالف ورود کشتی‌های نظامی به دریای سیاه است
12 بهمن 1401 - 22:37
شناسه : 179860
0

وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) تاکید کرد، ترکیه با ورود کشتی‌های نظامی جدید به دریای سیاه و گسترش درگیری‌های مسلحانه به این منطقه مخالف است. به گزارش مادوند، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آناتولی گفت: آنکارا با گسترش جنگ‌ها در این منطقه و ورود کشتی‌های نظامی جدید به دریای […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) تاکید کرد، ترکیه با ورود کشتی‌های نظامی جدید به دریای سیاه و گسترش درگیری‌های مسلحانه به این منطقه مخالف است.

به گزارش مادوند، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آناتولی گفت: آنکارا با گسترش جنگ‌ها در این منطقه و ورود کشتی‌های نظامی جدید به دریای سیاه مخالف است.    

وی افزود: ترکیه به شدت به کنوانسیون مونترو پایبند است.

این دیپلمات ارشد همچنین تاکید کرد: آنکارا از تمامی طرفین درگیر در جنگ اوکراین خواسته و می‌خواهد که با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

پیمان مونترو، توافق‌نامه‌ای بین ترکیه و قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای است که به ترکیه اجازه کنترل ترابری دریایی در تنگه‌های بسفر و داردانل را داده است. این پیمان در ۲۰ ژوئیه ۱۹۳۶ امضا شد. این سند، دوره حضور ناوهای کشورهایی را که در حاشیه دریای سیاه قرار ندارند، به سه هفته محدود می‌کند. ترکیه در شرایط اضطراری حق دارد عبور کشتی‌های نظامی از این تنگه را ممنوع یا محدود کند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋