کریس هیپکینز به عنوان نخست وزیر نیوزیلند سوگند یاد کرد
05 بهمن 1401 - 13:28
شناسه : 176509
0

کریس هیپکینز، رهبر حزب کارگر به عنوان چهل و یکمین نخست وزیر نیوزیلند پس از استعفای غیرمنتظره جاسیندا آردرن، سوگند یاد کرد. به گزارش مادوند به نقل از آناتولی، هیپکینز ۴۴ ساله در زمان آردرن وزیر آموزش و پلیس بود. هیپکینز به طور رسمی در مقابل فرماندار کل نیوزیلند – نماینده پادشاه بریتانیا، چارلز که […]

ارسال توسط :
پ
پ

کریس هیپکینز، رهبر حزب کارگر به عنوان چهل و یکمین نخست وزیر نیوزیلند پس از استعفای غیرمنتظره جاسیندا آردرن، سوگند یاد کرد.

به گزارش مادوند به نقل از آناتولی، هیپکینز ۴۴ ساله در زمان آردرن وزیر آموزش و پلیس بود. هیپکینز به طور رسمی در مقابل فرماندار کل نیوزیلند – نماینده پادشاه بریتانیا، چارلز که رئیس دولت این کشور است – در ولینگتون، پایتخت، کار خود را آغاز کرد.

هیپکینز در مراسم ادای سوگند گفت: “این بزرگترین امتیاز و مسئولیت زندگی من است. من از چالش‌های پیش رو انرژی و هیجان دارم.”

آردرن روز سه‌شنبه آخرین حضور عمومی خود را قبل از ترک پست انجام داد و گفت چیزی که او بیش از همه دلتنگ آن می‌شود، مردم است، زیرا آنها “لذت کار” بوده‌اند.

همچنین کارمل سپولونی همچنین به عنوان معاون نخست وزیر سوگند یاد کرد، اولین فردی که با تبار جزایر اقیانوس آرام این نقش را بر عهده گرفت.

کریس هیپکینز به عنوان نخست وزیر نیوزیلند سوگند یاد کرد

آردرن هفته گذشته استعفای شوکه کننده خود را اعلام کرد و گفت که برای انتخابات مجدد نامزد نخواهد شد و دوره نخست وزیری او حداکثر تا ۷فوریه به پایان می رسد.  با این حال، او تا آوریل به عنوان نماینده پارلمان ادامه خواهد داد تا از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای جلوگیری کند، زیرا انتخابات سراسری این کشور برای ۱۴ اکتبر برنامه ریزی شده است.

هیپکینز در یک کنفرانس مطبوعاتی به عنوان نخست وزیر تاکید کرد که در حالی که هزینه زندگی در دستور کار سیاست او قرار دارد، اما “در حال پرواز” صحبت نخواهد کرد. او گفت: «نیوزیلندی‌ها در هفته‌ها و ماه‌های آینده کاملاً خواهند دید که هزینه زندگی در قلب برنامه کاری ما قرار دارد. این اولویت شماره یک است که ما به عنوان یک دولت با آن روبرو هستیم و آنها شواهد ملموسی از آن خواهند دید.»

هیپکینز که با نام «جنگجو» ( chippy ) شناخته می‌شود، برای نیوزلندی‌ها به دلیل شایستگی‌اش در مقابله با کووید-۱۹ شناخته شده است. او خود را یک «کیوی Kiwi معمولی» از یک پیشینه طبقه کارگر توصیف می کند که عاشق سوسیس رول و دوچرخه سواری تا محل کار است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋