اکثر ژاپنی‌ها از انحلال پارلمان کشورشان حمایت می‌کنند
26 دی 1401 - 13:26
شناسه : 171913
0

نظرسنجی جدید روزنامه یومیوری نشان می‌دهد که اکثریت مردم ژاپن معتقدند که پارلمان باید منحل شود و انتخابات جدیدی در این کشور برگزار شود. به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در ماه دسامبر «کویچی هاگیودا» مسئول سیاستگذاری حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن گفت که لازم است پارلمان منحل شود و انتخابات جدیدی برگزار […]

ارسال توسط :
پ
پ

نظرسنجی جدید روزنامه یومیوری نشان می‌دهد که اکثریت مردم ژاپن معتقدند که پارلمان باید منحل شود و انتخابات جدیدی در این کشور برگزار شود.

به گزارش مادوند، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در ماه دسامبر «کویچی هاگیودا» مسئول سیاستگذاری حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن گفت که لازم است پارلمان منحل شود و انتخابات جدیدی برگزار شود. این در زمانی بود که دولت توکیو برای افزایش مالیات‌ها برای تامین هزینه‌های دفاعی پیشنهاد داد و این سیاستمدار تاکید داشت که انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات برای این است که مشخص شود که آیا این اقدام درست است یا خیر و توسط مردم حمایت می‌شود یا خیر.

نتایج نظرسنجی یومیوری شیمبون در روز دوشنبه نشان داد که برگزاری انتخابات در اسرع وقت و انحلال پارلمان، موضوعی است که ۱۸ درصد از پاسخ‌دهندگان موافق آن بودند.

در عین حال، ۳۳ درصد گفته‌اند که خواهان برگزاری انتخابات جدید و انحلال پارلمان هستند تا در سال جاری برگزار شود، در حالی که ۱۱ درصد گفته‌اند سال آینده زمان خوبی خواهد بود. همچنین ۳۳ درصد دیگر گفتند که نمی‌خواهند انتخابات جدید قبل از سال ۲۰۲۵ برگزار شود.

این نظرسنجی از ۱۳ ژانویه تا ۱۵ ژانویه از طریق نمونه‌گیری تصادفی کامپیوتری در میان ۱۰۷۲ فرد بالای ۱۸ سال انجام شد.

نظرسنجی روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی نشان داد که محبوبیت دولت فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن به کمترین میزان -۳۳ درصد- رسیده و سه درصد نسبت به دسامبر کاهش نشان می‌دهد. ۴۹ درصد از پرسش‌شوندگان گفتند که انحلال پارلمان ژاپن و پرسیدن خواست رای‌دهندگان در جریان انتخابات جدید ضروری است، در حالی که ۳۵ درصد مخالف انحلال پارلمان بودند.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما آماده دریافت نکته نظرات ، پیام و اخبار شما هستند.
با ما در تماس باشید ...👋